TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #435168  av Mr2mr2

58% på GTA V :)
 #435173  av Mr2mr2

68%
 #435187  av celicat23

Ferdig med historien i GTA 5 og alle oppdrag som har dukket opp med spørsmålstegn og lignende.. Spent på å se hvordan online blir, men har ingen forhåpninger om at den første tiden blir noe bra siden rockstar har selv gått ut å sagt at folk må være tolmodig i begynnelsen.
 #435192  av Mr2mr2

Men har skjedd 2 ganger nå at spillet har "klikket" så jegbhar måtte slå av og på konsollen :(
 #435214  av Mr2mr2

Kamerat av meg fikk bmw e39 på tunet i dag. 523i :D

fuck all the toyota, :oops: :oops: :oops: digg bil å sitte i, kjøre, gire med. osv osv. rå 6'er lyd :D :D
 #435215  av celicat23

For å varme hjertet til Arild litt så skal jeg berømme elkjøp for god kundeservice. Kjøpte ett sony bvd-n7100ww anlegg i helga hvor HDMI ARC funksjonen ikke ville samarbeide med tv'n. Ringte først sony kundeservice som ble enig med meg om at anlegget måtte leveres tilbake til elkjøp, så ringte jeg elkjøp kundeservice som kjapt sjekket at butikken hadde igjen 1 anlegg på lager og ba meg stikke innom å bytte. Så ikke noe fuzz og vente i ukesvis på noe nytt eller noe tull, digg.

Ikke fult like fornøyd med sony da dette første anlegget virket ikke, så kobler jeg opp det nye jeg fikk i erstattning og da fungerer ikke lyset i ene høyttaleren, så jeg måtte tilbake til elkjøp å få ene høyttaleren fra det defekte anlegget. Og fungerer HDMI ARC som det skal med det nye? Nei. Men nå som anlegg nr.2 har samme feilsymptomer som anlegg nr.1 (etter noen timer ut av det blå begynner HDMI ARC å fungere, og gud vet hvor lenge det har tenkt å fungere før det blir borte igjen) så må jeg vel få noen til å titte på sony tv'n min (hva faen har skjedd med kvaliteten sony????)

Så... Bonus poeng til elkjøp, som de får fra sony sin konto. Så får jeg se hvordan det blir å reklamere til expert angående tv'n..
 #435222  av celicat23

Nei fy faen... Leter etter folk med samme problem, og kommer over denne posten:
http://community.sony.com/t5/Television ... d-p/155139

Han har samme problem når tv-dekoderen er koblet til tv'n sin... Så jeg kobler GET dekoderen fra tv'n min, og hva skjer? LYD FRA ANLEGGET! HVA FAEN SONY??? Så kobler jeg dekoderen til n7100ww anlegget (det har 2 hdmi inn), da rapporterer tv'n tilbake med "audio system communication failiure" og skrur på høyttalerene på tv'n igjen, MEN 2 sekunder etterpå kommer det lyd fra N7100WW også. Og forsøker jeg velge bare "audio system" som utgang så går det en liten stund før tv'n på nytt melder "audio system communication failiure" og skrur på høyttalerene til tv'n.... Og kobler jeg fra GET boxen helt igjen? Selvfølgelig, alt fungerer som det skal.

SÃ¥ sony har laget ett surround anlegg som ikke virker hvis du har en dekoder koblet til tv eller selve anlegget. KJEMPE BRA sony, KJEEEEEEEEMPE BRA!!!!!!!!!!!!!!!!! Herrigud.....
 #435234  av Myklebust

Mr2mr2 skrev:Kamerat av meg fikk bmw e39 på tunet i dag. 523i :D

fuck all the toyota, :oops: :oops: :oops: digg bil å sitte i, kjøre, gire med. osv osv. rå 6'er lyd :D :D
Brodern har en slik en. Gode biler det :) (men masse tull med) Big Money Wasted :twisted:
 #435247  av celicat23

Snakket med sony kundeservice i dag, og de forsøkte mer eller mindre å skylle på dekoderen som problemet her - noe jeg ikke går med på når en nisse i en annen ende av verden har samme problem. De hadde ikke noe fiks og kunne ikke garantere at noen av deres andre surround anlegg med HDMI ARC ikke ville ha samme problemet, så eneste løsningen her er å levere tilbake hele anlegget og ikke kjøpe sony surround anlegg :-/
 #435266  av Mr2mr2

DA var jeg ferdig med storryen :D på GTA

men er fortsatt bare 65% på vei da
 #435275  av ArildM

Ferdig med Storyen på GTA :)

Marius: Er cluet at du skal bruke ARC for å få lyd fra TV til steroanlegget via HDMI på TV? (Audio Return Channel). I så fall er ARC en buggete standard. Anbefaler heller å bruke optisk ut fra tv og inn på anlegget, funker i alle fall her. Ellers er det vel en bra løsning å prøve å kjøre alle ting inn på stereoanlegget og så kun ta bildet opp til TV. Kan da være lurt å bruke en HDMI inngang uten ARC (på TV) siden du kun vil at stereoanlegget skal spille lyd. Vært borti kluss med HDMI ARC kanalen på TV før også. Altså lyd inn på stereoanlegget og så bilde opp til TV fra stereo til TV.

ARC = Ikke bra (alltid).
Optisk kabel = Bedre (ikke alltid :lol: )

Ellers er det godt å høre at du fikk service. Greit når alt kan byttes innen 30 dager :)
 #435276  av celicat23

Ville bruke ARC for lyd siden optisk ut på tv'n er opptatt med "store" stereoanlegget. Men etter en lengre vurdering når jeg kom hjem fra jobb i går så gadd jeg ikke styre noe mer med å skulle levere tilbake anlegget, prøve noe nytt som kanskje heller ikke ville virke, banne, være sur osv osv -- så rotet litt i arkivet med hifi tilbehør og fant frem kabler og drit til å dele det optiske signalet ut fra tv'n til 2 kabler og skrudde av bravida sync på tv'n. Så nå er n7100w bare en "dum boks", og det fungerer helt greit. Leste litt rundt på nett og fant flere som hadde problemer med hdmi arc teknologien, så jeg regnet muligheten for at HDMI ARC, og ikke bare spesifikt SONY, var problemet her som relativt stor.

Så nå er neste prosjekt å rydde opp i kabel salaten her... Er vel rundt 80m med kabler i stua her nå :roll:
  • 1
  • 922
  • 923
  • 924
  • 925
  • 926
  • 1172