TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• RE: monteringsramme for spiller

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #43119  av Ace

Har vært litt rundt forbi for å skaffe denne rammen i diverse bilstereo forretninger i byen men ingen har tilgang til det. Jeg har funnet det på
http://www.bilradiospes.no , men da må jeg bestille fra Kristiansand. :?

Noen som har peil på noe nærmere sted (Skien) som eventuelt kan ha dette ? Amerikanske bilforretninger i nærheten som muligens har noe ?

#43120  av Mr2 Mk2

Hør med @lpher,eller vent til han leser det selv :)

#43127  av Ace

"Amerikanske bilforretninger i nærheten som muligens har noe ?" høres kanskje litt sprøtt ut men kom meg for øret at det var enkelte Amcar som hadde akkurat samme mål som mr2 på akkurat dette....
 #43185  av @lpher

Ace skrev: Har vært litt rundt forbi for å skaffe denne rammen i diverse bilstereo forretninger i byen men ingen har tilgang til det.
Er ikke helt sikker på hvilken monteringsramme du sikter til her men :)
Er det den stål-ramma som du setter fast spilleren i du tenker på? Denne er isåfall helt spesifikk til det merket spiller du har :) OM...det er en annen type ramme du tenker på...så får du si ifra :)
Ace skrev:
Jeg har funnet det på http://www.bilradiospes.no ,
Direkte link? :)
Ace skrev:
men da må jeg bestille fra Kristiansand. :?
Nope....mye enklere å bestille fra Trondheim :D Går fortere også :D
Ace skrev:
Noen som har peil på noe nærmere sted (Skien) som eventuelt kan ha dette ?
Not shure....
Ace skrev:
Amerikanske bilforretninger i nærheten som muligens har noe ?
Eh?

@lpher

#43188  av @lpher

Ace skrev:"Amerikanske bilforretninger i nærheten som muligens har noe ?" høres kanskje litt sprøtt ut men kom meg for øret at det var enkelte Amcar som hadde akkurat samme mål som mr2 på akkurat dette....
Det stemmer nok ikke helt...dessverre :) Det det mest sannsynligvis refereres til her er at de fleste amerikanske biler har spillere som er 1,5 DIN høye....og NOEN FÅ har dobbel-DIN høyde...slik som både mr2, celica og supra har :) Men amerikanerne bruker helt andre innfestninger enn japanerne...så ikke kjøpe noen form for US-car-kit...det vil ikke fungere....

...hmmm...nå begynner det å demre om hva du egentlig er på jakt etter :)

Hvilken spiller er det du skal montere inn? Hvilken spiller har stått i bilen fra før? Er bilen importert? I tilfellet fra hvor?

Ble masse spm's det... :D

@lpher

#43224  av Ace

Den er importert fra tyskland ...

Er orginalspillern som står i nå som da er dobbel høyde .... er ingen direkte url på http://www.bilradiospes.no desverre. men hvis du ser under "tilbehør bilmerker" "toyota" finner du rammesettet.

Var kun et vagt tips det med amerikanske biler ettersom det er endel eklere å få tak i virker det som.

Hadde tenkt å montere enten Sony CDX F7500 eventuelt pioneer DEH p7600MP. det er de 2 det står om nå foreløpig så sant jeg ikke kommer over noe smart noe...

Takk for svar @lpher

#43226  av Ace

Den er importert fra tyskland ...

Er orginalspillern som står i nå som da er dobbel høyde .... er ingen direkte url på http://www.bilradiospes.no desverre. men hvis du ser under "tilbehør bilmerker" "toyota" finner du rammesettet.

Var kun et vagt tips det med amerikanske biler ettersom det er endel eklere å få tak i virker det som.

Hadde tenkt å montere enten Sony CDX F7500 eventuelt pioneer DEH p7600MP. det er de 2 det står om nå foreløpig så sant jeg ikke kommer over noe smart noe...

Takk for svar @lpher

#43357  av @lpher

Den Toyota ramma der vil nok ikke passe på din bil nei...dessverre...
Den er til biler med 1,5 DIN hull...mens din bil har dobbel-DIN...

I din bil så skal du montere fast spilleren på akkurat samme viset som den originale er montert...med innfestninger på sidene...så må du finne noe å stappe inn i det hullet som blir tilovers :) her finnes det flere alternativer...men de to mest vanlige er ett 'Toyota' deksel som 'bygger litt ut'...og har NULL funksjon! :D Eller man kan få tak i en lomme/hylle :)

Hadde plenty slike lommer som jeg har jeg delt ut til TS-OGN folk etterhvert som behovet har meldt seg...men jeg er tom akkurat nå...dessverre :) Skal sjekke om jeg får tak i flere :)

@lpher

#43358  av Ace

MKay takker. Du får si ifra hvis du kommer over en slik en lomme. For et sånt deksel med "toyota" på kostet nærmere 400,- :x :x for kun den lille plastikk skiten :roll:

Dama kjører oxo toyota og tror hu har et liggans... Får rappe det mens hu sover...

#43360  av Ace

MKay takker. Du får si ifra hvis du kommer over en slik en lomme. For et sånt deksel med "toyota" på kostet nærmere 400,- :x :x for kun den lille plastikk skiten :roll:

Dama kjører oxo toyota og tror hu har et liggans... Får rappe det mens hu sover...

#43361  av Ace

Hmm... er vandt til å bruke "back knappen" på musa og F5 for å "oppdatere vindu" kanskje ikke så lurt med tanke på at jeg akkurat har gjort en post... blir fort noen ekstra visst da ... beklager :oops:

#43380  av angrykid

LoL ace :-D

#43396  av spkstrp

det er vell bare å slette innlegget selv ?

#43536  av @lpher

Ace skrev: MKay takker. Du får si ifra hvis du kommer over en slik en lomme.
Will do :)
Ace skrev:
For et sånt deksel med "toyota" på kostet nærmere 400,- :x :x for kun den lille plastikk skiten :roll:
Wow....er det så ille ja? Skal sjekke opp den der jeg...
Ace skrev:
LOL...det kan jo være en enkel løsning det også...MEN... om det er det smarteste på lengre sikt er en annen ting! :D

@lpher