faen da, han skulle jo kjøpt min, minst like spesiell den! 

Fortune Favors The Brave
Mr2mr2 skrev:offisiellt en biltyv jeg nåbeen there
måtte bryte meg inn i en gammal ford focus for å få ut nøkkelen som min søster klarte å låse inne
bikket ut dørrammen litt, og klarte faktisk å få tak i dørhondtaket med en streng
Emil_L skrev:Hmm, vurderer å begynne å lage glassfiber/carbondeler som en liten gesjeft å starte mens jeg har sperrefrist, og litt utover om det er lønnsomti hvor stor grad har du egentlig erfaring med kompositt???Noen tanker på det?
Emil_L skrev:Erfaring som i at jeg jobber masse med det (skole som flymekaniker, mye strukturarbeid med glassfiber og carbon)du sikter til prepreg vakuum. det er ikke noe problem å gjennomføre men under vakuum har du 100kg trykk per cm2.
Viser deg at folk faktisk er villige til å kjøpe "carbon" biter for titusenvis av kroner, og at man trenger autoclave, er nok feil, er overaskende lett, varmelampe, plastikduk og vakumpumpe. Satser ikke på store grupper heller. Heller for de jeg kjenner innen det milijøet + et par.
Emil_L skrev: + at driver man med drifting, bryr man seg ikke for mye om kvaliteten, da man før eller siden smeller i en vegg eller noe, dumt da og ha brukt MASSE penger på bakfangeren, som nå er masse småbiterher snakker du om et hybrid laminat. ved å bruke et aksialt glass under karbon duken så kan du innjesere resin i laminatet under en vakuum injekson.Det som ser ut til å være en "favoritt" er jo glassfiber matte under carbon. Får looken, vekta, bare ikke helt styrken.
Emil_L skrev: + at jeg tenker å lage lykteplata til div. sykler og mopeder, alle liker carbon!tror nok du må regne litt på fortjenesten din.. vis du lager en enkel form og lager et produkt i carbonfiber ved håndopplegg så må du nok lage 10-15 stykk før du er break even på utvikling av produktet.
Emil_L skrev:Jobber med vakum og varme. og delaminering er det bare å være nøye på når man jobber.for å oppnå høy styrke ville jeg prøvd et sandwich laminat med divinycell. eller et singelskinn carbonfiberlaminat forsterket med terrylenduk.
Det med styrke mente jeg med glassfibermatter innerst, og carbon utenpå det igjen, blir vel mest for syns skyld.