TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• De rÃ¥este bilene dere har Kjørt/Sittet pÃ¥ med?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #436869  av Stiansen

Morsom tråd som har blitt trekt opp :)

Har gått 4 år siden jeg skrev her og har vært borti mye mer nå :)

*E46 M3 med ESS 550 kit. GÃ¥r godt disse her, spesielt fra 0.
*Bmw E30 med 765hk på hjula
*Camaro med 600hk
*Camaro med 800hk (632cid) med 300hk lystgass i tillegg
*Supra med 1100 hjulhk. Riktignok ikke full guffe når jeg satt på, men det går fælt. Camaroen som nevnt over føles dau ut i forhold.
*Min egen Supra, har kjørt den med nærmere 800hk på hjula og da funker det godt.
*Carbon-Supran. 937 hk på hjula
*Banerigga S13 med 460hk på hjula. Denne var helt rå! Sittet på med den flere ganger på Acr.
 #437111  av Lørnings

Var en tur i Las Vegas i våres og tok en tur til Las Vegas Motor Speedway og kjørte på banen:

1. Ferrari 458 570hk For en lyd!!
2. Porsche 911 turbo S (997) 523hk (0-100 på under 3 sek!)

Kan absolutt anbefales hvis dere er en tur over dammen!;o)

Ellers går det vel i MK3 supraer med 430-550hk som har vært morsomme (7m-2jz) =)
 #437379  av Geir

Jeg fikk gleden av å låne bilen det linkes til nedenfor en hel helg av forhandler, og det er en opplevelse jeg aldri kommer til å glemme. Brukte 3500 kr i drivstoff på drøye to dager :mrgreen:

Fant vel ut at jeg nesten ikke kunne eid en slik bil. Lappen MÃ… jo ryke til slutt??

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=45247634
 #437383  av inzane2012

Geir skrev:Jeg fikk gleden av å låne bilen det linkes til nedenfor en hel helg av forhandler, og det er en opplevelse jeg aldri kommer til å glemme. Brukte 3500 kr i drivstoff på drøye to dager :mrgreen:

Fant vel ut at jeg nesten ikke kunne eid en slik bil. Lappen MÃ… jo ryke til slutt??

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=45247634
faen meg strøken den ISF'n altså! hadde GLATT tatt en sånn en forran en BMW M3, sikker på at den er billigere å forsikre og :P
 #438164  av magnesmurf

Kan ikke skryte på meg å ha kjørt eller sittet på med veldig mye sinnsykt.
Eide jo en impreza STi i et års tid. 06 modell med 2,5 liters motoren.
Det var jo i prinsippet en rallybil på gateskilt. Hadde det mye morro med den. Men som bruksbil til daglig bruk var den ikke veldig godt egnet. det ble rett og slett for slitsomt å kjøre. Det som imponerte mest med den bilen var at den akselererte nesten like bra på snøføre som på tørr asfalt. Komme nok alltid til å savne den litt :mrgreen:

Ellers har jeg sittet på med en STi som var trimmet til ca 550hk. Den flyttet seg temmelig bra.
Og jeg har sittet på med noe gamle bmw greier med m5 maskin i, hvor føreren stort sett bare lå sidelengs under hele turen. Og det var skremmende nok på offentlig vei.
Har også sittet på noen runder med Anders Grøndal i rally imprezaen hans på isbane vinterstid. Også det var en litt surrealistisk opplevelse 8) 140-150km\t på en trang isbane med ishjul gjør noe med hvordan en ser for seg naturlovene :shock:
 #438191  av FT86

1. 2013 bmw M6 med 560 hk. Leide denne i tyskland i noen timer. Var oppe i 214 med den ( veldig mye trafikk så ville ikke ta noen sjanser :) både kjørt og sitti på :)
2.evo 8 med litt økt trykk. Ca 300 hk. Gikk som faaaan. Sitti på
3. Impreza wrx 2001 med 300 hk på hjula (sitti på)
4. Celica st205 gt four med rhd så litt merkelig (kjørt)
5. Mazda rx8 kjørt
6. Gt86 kjørt
7. Sl55 amg sitti på

Anbefaler alle å leie en m6 var en helt vill bil :)
 #439179  av MR2i

For et par år siden fikk jeg bli med på en testtur med en Subaru STI med 750 hk og 1200Nm.. Bilen var nettopp mappet ferdig og tuneren spurte om jeg ville bli med.. Første gang jeg har vært skikkelig redd.. når han dro på fullt på 3. gir gikk bilen og spant på alle 4 hjulene.. da vi passerte 250 skrek jeg at nå er det nok! Hehe.. da la han inn 5. gir.. og så 6. etter å ha bremsa ned til normal hastighet..
Rett og slett en skremmende opplevelse...