sykoturbo skrev:Ja, men er ikke heilt fornøgd med resultat. Har for dårlig kjøling på motor så må finne på noe der.Er radiatoren noen gang blitt byttet? Hvis den er gammel kan det være lurt å skifte den. Org. radiatoren er jo laget i kopper og det fører varme bedre enn ettermarkeds aluminium radiatorer, men her er det mange meninger på hva som er best.. Er "Pros and cons" på begge materialene.
Kan være radiator er dårlig.
Er åpen for tips.

EDIT: Bruker du original kjølevifta til radiatoren? Bytt den ut med to doble radiatorkjølevifter fra biltema! Tar lite plass og kjøler meget bra!
Har du passet på at det ikke er noe luft i kjølevannet? Funker termostaten som den skal og vannpumpe? Har du lav temperaturtermostat forresten?
http://www.fensport.co.uk/Parts/Model_2 ... ory_5/1772
Stor varmeutvikling kan være et problem når bilen står i ro, men burde komme seg når den er i fart. Du kan lage en glipe i overkant av panseret med frontglasset. Da vil den overflødige varmen bli tappet ut der. Du kan i tillegg snu luftslusene på panseret motsatt vei og da vil varme bli sluppet ut istedenfor å trekke inn luft. Små tiltak kan gjøre forskjell.. Ble anbefalt dette av en som hadde et 450hk celica bygg her jeg bor.

Celica st185 90' prosjekt, 450-500hk bygg! - viewtopic.php?f=61&t=41225
For øyeblikket med st205 motor!
Biler:
- Toyota Celica GT4 ST185 90' -Rampebil!
- Subaru Forester S-Turbo (SF5) 00' - Bruksbil/vinterbil!
For øyeblikket med st205 motor!
Biler:
- Toyota Celica GT4 ST185 90' -Rampebil!
- Subaru Forester S-Turbo (SF5) 00' - Bruksbil/vinterbil!