TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Salgs krangel.

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #438303  av Selgeren

David skrev:at du ikke har hørt noe fra politiet enda, er vel antageligvis fordi det er flere enn deg som gjør kjeltringstreker.
jeg har ikke særlig stor interesse av å diskutere dette med deg iom at jeg fikk returnert pengene lar jeg resten av jobben være opp til rettsystemet å dømme.
og forhåpentligvis er de mer kritiske til digital (manipulerte?) bilder som bevismateriale enn den gjennomsnittlige forumbruker.

Alt jeg ønsker er en unnskyldning. Men du fortsetter i samme løp. Vi sees i forliksretten.
Anse deg selv som anmeldt for injurie ettersom denne tråden fikk eksistere i 2mnd før jeg viste interesse. hvor mitt fulle navn og bosted var lagt ut i den intensjon om å sverte meg og utøve hat.

Det er beklagelig at du ikke ser hvor saken ligger i henhold til bevisets stilling, men at du fortsetter å inbille deg at du er fornærmede i saken her gjør meg trist.

Jeg har ikke vist annet enn goodwill siden jeg kom inn på forumet her for å forsvare meg mot lygingen din. Jeg tilbyr meg å åpne nettbanken min til hvem som helst innpå her om spørsmålet skulle komme. Du derimot kommer bare med ord, mer løgn og sklir mer og mer ut av fokus.
 #438304  av Zepticon

Selgeren skrev:
Zepticon skrev:Dersom et depositim blir stoppe/slettet via banken så vil det ikke komme opp hos mottaker.
Bilde

Legg merke til datoen som også er en søndag.
Ifølge David overførte han 17. Kanskje tilogmed tidlig 18. Når jeg snakket med han på tlf rundt 13-1400 var dep visstnok allerede betalt og på vei.
20. er en søndag.
Det jeg sier er at en nettbank uten depositum ikke sier så mye. Dersom det er gådd anmeldelse og banken blir kontaktet direkte for å reversere overføringen er det ikke sikkert det vil vises i din nettbank 1 måned etterpå. Den bare blir borte. Jeg har selv vært i kontakt med banken for å slette visa-trekk, og da var det ikke noen spor i det hele tatt etterpå. Nettbanken er simpelt hen en filtrering, og det er mye som ikke kommer med der. For å få "bevis" så må du ha ett dokument fra banken om at det ikke er registret noen innbetalinger i perioden...
 #438305  av Selgeren

Zepticon skrev:
Selgeren skrev:
Zepticon skrev:Dersom et depositim blir stoppe/slettet via banken så vil det ikke komme opp hos mottaker.
Bilde

Legg merke til datoen som også er en søndag.
Ifølge David overførte han 17. Kanskje tilogmed tidlig 18. Når jeg snakket med han på tlf rundt 13-1400 var dep visstnok allerede betalt og på vei.
20. er en søndag.
Det jeg sier er at en nettbank uten depositum ikke sier så mye. Dersom det er gådd anmeldelse og banken blir kontaktet direkte for å reversere overføringen er det ikke sikkert det vil vises i din nettbank 1 måned etterpå. Den bare blir borte. Jeg har selv vært i kontakt med banken for å slette visa-trekk, og da var det ikke noen spor i det hele tatt etterpå. Nettbanken er simpelt hen en filtrering, og det er mye som ikke kommer med der. For å få "bevis" så må du ha ett dokument fra banken om at det ikke er registret noen innbetalinger i perioden...
Du har selvfølgelig helt rett. Jeg bøyer meg i støvet.
Til mitt forsvar her kan jeg bare melde mitt ord om at jeg sjekker konto hver eneste dag takket være litt OCD. Banken er nå kontaktet og vi får se om jeg evt må oppsøke bank i levende live for å få dokumentasjonen du her snakker om.
 #438313  av harared

Hei jenter, det blir for dumt å drive og krangle på en åpent forum og at så mange henger seg på.
At Selgeren vil forsvare seg skjønner jeg godt da det er ganske hinsides at man kan bli uthengt her uten å få vite hele sammenhengen.
Jeg skjønner ikke helt deg David som gjør sånt hvis du vil ha et rykte og ta vare på når det gjelder virksomheten/firma ditt uansett om du har rett eller ikke.
Lett å være etterpåklok, men ta ting på privaten uten å drive og trolle her.
Btw, jeg ville ha sletta den finn.no annonsen hvis man fortsatt vil være annonym...
 #438316  av David

harared skrev:Hei jenter, det blir for dumt å drive og krangle på en åpent forum og at så mange henger seg på.
At Selgeren vil forsvare seg skjønner jeg godt da det er ganske hinsides at man kan bli uthengt her uten å få vite hele sammenhengen.
Jeg skjønner ikke helt deg David som gjør sånt hvis du vil ha et rykte og ta vare på når det gjelder virksomheten/firma ditt uansett om du har rett eller ikke.
Btw, jeg ville ha sletta den finn.no annonsen hvis man fortsatt vil være annonym...
gjør sånt hva? at jeg legger ut kontaktinformasjon til en svindler som tilhører forumet? slik at andre kan unngå å gå i fella?
jeg kan ikke helt forstå hvordan det skal gi negativ effekt ovenfor mitt rykte? som kjøper av bil? som blir svindlet?

jeg er helt enig i at evt krangel får man ta på privaten/rettsapperatet. jeg har forsåvidt vært ferdig med saken for lenge siden iom. at jeg fikk pengene returnert.
 #438317  av mr2pondus

David skrev:
harared skrev:Hei jenter, det blir for dumt å drive og krangle på en åpent forum og at så mange henger seg på.
gjør sånt hva? at jeg legger ut kontaktinformasjon til en svindler som tilhører forumet? slik at andre kan unngå å gå i fella?
jeg kan ikke helt forstå hvordan det skal gi negativ effekt ovenfor mitt rykte? som kjøper av bil? som blir svindlet?

jeg er helt enig i at evt krangel får man ta på privaten/rettsapperatet. jeg har forsåvidt vært ferdig med saken for lenge siden iom. at jeg fikk pengene returnert.

Bevis at pengene er kommet tilbake!!!!
 #438318  av inzane2012

Dette blir rett og slett for dumt...
Du har komt med dine påstander David, det er ikke ensbetydende med fakta. Du har lagt ut noen kopier av noen tekstmeldinger, men så lenge det ikke er printscreen av di, så kan di egentlig inneholde hva som helst. Du har heller ikke kommet med noen screenshots som beviser at du faktisk har betalt noe depositum innen fristen dere ble enige om. I bunn og grunn, så er det eneste du har gjort, er å hengt ut en klubbmedlem med fult navn og delvis full adresse, for noe DU mener er svindel. Skal man svindle noen, så bør mann sitte igjen med noe, og i denna saken her, så har vel Selgeren bevist at han ikke sitter igjen med ei korne fra deg. Greit, handelen gikk til pokkers, og den kunne helt sikkert vert ordnet på en bedre måte, shit happens. Helt klart at Selgeren kunne ventet med å gjøre en ny avtale til han evt hadde fått en kopi av bankoverføringen, men han sendte melding til deg FØR du sa at du hadde overført.

Så nå stenger jeg denne tråden da det ikke ser ut som David føler noe behov for å komme med fysiske bevis for sin side av saken, og begge parter har sagt sitt.