TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kawa grønn mr2 prosjekt. 800hk

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #439691  av vegardsandvik

Mente det sånn at hvis eg bestiller det på denne lønnen eller neste, spiller ingen rolle. Bilen blir ikke satt sammen før alt er på plass.

Spør igjen: er det noen som har en komplett 3sge motor? Eller eventuelt en delebil med drivverk og orginal dempere?
 #439739  av Emil_L

Når jeg en gang finner orken til å bygge et skjul å skru i, kommer det en 90 model 3sge ut, helt orginal, topppakningslekasjen kan du få med på kjøpet om du vil det :)
Kan få med det meste du trenger, har intet behov for dette selv da jeg fikk med alt på delebilen :) Org dempere har jeg også :)
 #439877  av vegardsandvik

Det hørtes jo helt supert ut! Tusen takk! Du får gi en lyd hvis det ordner seg så er eg nok meget interessert hvis eg ikke har funnet noe annet før det :D
 #439894  av Emil_L

Bare hyggelig, jo mer jeg får bort jo bedre er det.

Bygger meg et sjul å stå i så snart det er værandes ute. Er for kalt ute nå for min del :)
 #440227  av vegardsandvik

sleeper skrev:Ang clutchen: du får den nok til og holde, men da ender du opp med en clutch som er steinhard på pedalen, ingen mulighet til og slure igang ( AV\PÅ ) og veldig fort slitt ut.
kan til dels fungere på en banebil, men ikke som gatebil med 650hk.
Kjøp en 2 plate clutch med en gang så er du ferdig med det.

Ta et valg på hvilken type bensin du skal kjøre på. bruker du 1200 dyser og en walbro pumpe, så har du ikke noen mulighet til og kjøre e85 og den effekten i ettertid.
PS: og ta ut 650hk på pumpebensin er MYYYYYYYYYYYYYYYYYYYE vanskligere en og ta det ut på e85. Nå vet ikke jeg 100% sikkert hva som er gjort med selve toppen på den motoren. Men det må gjøres mye småting for og optimalisere motoren slik at den kan produsere så mye effekt på pumpebensin. 500-550 er mer realistisk som max uten store forbedringer.
650hk i motor på e85 er mye lettere, og fullt mulig med den motoren du har hvis alt rundt støtter det.

Turbo: er nok som donk2k sier, den er veldig stor den turboen der ( større en den jeg kjører med på min, men jeg kjører på e85 noe som gjør at jeg kan bruke en litt mindre turbo til den effekten jeg skal ha. ) skal du klare så mye effekt på pumpebensin så må du overdimensjonere litt på turbosiden.

Drivaksler: selve akslene tåler veldig mye, men leddet som er på den lange stikkakselen må byttes, ATS selger oppgradert ledd.. dette kan du like greit kjøpe med en

Og et siste tips: Hvis målet ditt er 650hk i motor, så ikke kjøp deler som klarer akkurat 650hk. Da ender du opp med 550 :wink: på det nivået der så må du overdrive for og få det til og holde.
Drivaksler: regner med det disse leddene du mente? http://www.atsracing.net/Parts/Details/DT-CVJOINTS.
Hvordan er det med diffen på mr2er? Tåler de litt juling?
 #440228  av sleeper

Det er de ja..

Diffen tåler masse.. den behøver du ikek tenke på med mindre du vil ha en sperre som er bedre en den orginale 3 gen saken
 #440236  av vegardsandvik

Okey, grei pris på de og!

Da får eg bare se hvordan det funker med diffen jeg har nå :) takk for svar!
 #440544  av vegardsandvik

Da er det på tide med en liten update! Meg og en kompis tok ut motoren igår kveld, brukte 5 timer på det så gikk bedre enn forventet :-)
Neste blir nå å hive i en orginal motor (3sge) som en kompis hadde og få ut skiltene før delene eg har bestilt kommer. De er under produksjon så ventetiden var ca 5 uker.
Delene eg har bestilt og betalt er:
Bagasjeroms montert intercooler (lages på bestilling)
Bagadjeroms montert inntake manifold. (Lages på bestilling)
2150cc FIC dyser
Racer x fuelrail
Eksos manifold spesial laget for ekstern westgate til mr2 (lages på bestilling).

Drivledd er bestilt, turbo er bestilt, WG er bestilt, pakninger er bestilt, walbro 485 Bensinpumpe er bestilt.

Er sikkert noe eg har glemt å ta med her også. Men det begynner å nærme seg alt jeg trenger, så blir neste steg å få alt sammen på riktig måte!
Og for de som lurte så lukter bankkortet mitt omtrent det samme som når man fyrer full guff på steikepannen og går å legger deg etterpå!
image.jpg
image.jpg (1.16 MiB) Vist 2699 ganger
 #440545  av lasse

Se der ja!
Blir bra det der.
Liker "løftebukken" Arne Rebel stil over den (for de som har vært med her en stund...)
 #440549  av vegardsandvik

Hehe, ja bor rett ved siden av lageret til jobben. Så der har vi både truck og brønn så er hjelpen der :-)

3sge motoren du tenker på? Eller gte'en eg tok ut igår? :p
3sge motoren skal eg bare låne selv. Den skal kun frakte meg til biltilsynet og tilbake så er det rett ut igjen!
 #440554  av ArildM

Nei gte motor har jeg i allerede, selv om det er litt "utydelig" i vognkortet om det er rett motor eller ikke :oops: Må vel gjøre slik som deg og swappe inn en 3sge motor om det skulle bli spørsmål på det :)
 #440779  av vegardsandvik

Off, ja er desverre mye arbeid med det :(

Men en ting eg kom på nå i farten. Ett problem (av mange sikkert) er jo med tanke på når den nye innsugs manifolden kommer helt bak i bagasjerommet. hvordan blir det da med gasswiren? den blir jo aaalt for kort?
noen som har vært borti lignende? :D