TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Fjerning av defa alarm

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #439792  av TopSecret

Ønsker å fjerne defa alarmen som har stått i bilen før mitt eie.
Vet ikke hvilken modell dette er, men har en liten fjernkontroll med 2 knapper på AV/PÅ.
En liten rød lampe i dashen som lyser, når alarmen er aktivert.

Siden jeg er tredje eier av bilen som er på forumet, så kanskje tideligere eiere vet noe om hvilken modell dette er og hvor jeg evt finner koblingsskjema osv

Er denne bilen, ble kjøpt i stavanger
Bilde
 #439802  av TopSecret

Ettermontert med startsperre ja.
 #439823  av TopSecret

Audun F skrev:
TopSecret skrev:Ettermontert med startsperre ja.
Er det ikke standard med startsperre på disse? Er i alle fall det på min, og den har ikke alarm for øyeblikket...
Tror ikke det er standard startsperre på 93 mr2, det var ikke det på den forrige 93 mr2'n jeg hadde som var helt orginal.

Problemet er at jeg har kun en defa fjernkontroll, som jeg MÅ låse opp bilen med for å kunne vri om nøkkelen og starte.
Kan låse opp dørene med alarmen aktivert, men prøver jeg å starte, så går alarmen.
 #439825  av Zepticon

Helt uproblematisk å fjerne. Det eneste du trenger å jøre, er å koble alle lednignene på tenninga tilbake til orginalt. En del av disse er kuttet, og routet via et rele. Andre har strømstjelere på for å detektere start.
Jeg tror jeg brukte 20 min på å koble ut min, g det var inkludert fjerning av alt av lednigner til alarm-horn, dioder og andre sensorer. Det er bare de som går på tenningslås som kutter ledninger, og her er det bare å koble like farger tilbake slik de var orginalt. strømstjelerne går stort sett til sentrallås og slikt.
 #439830  av Anders gullstein

Her er bruksanvisninger til Defa alarmer. Jeg koblet ut min gamle Defa Spectra fra 80 tallet, og den var kun å koble om ledningen til startmotoren som gikk via alarmen. Ellers var det bare å ta ut enheten.

http://bilradiospes.no/index.php?aID=41&ids=artID
Sist redigert av Anders gullstein den 03 mar 2014 09:55, redigert 1 gang totalt.
 #439835  av Myklebust

Nettopp styrt på med DEFAen i min egen bil. For å deaktivere alarmen og startsperra så sender du berre e-post til DEFA med skannet førerkort, vognkort og infoen som står bakpå kontrollboksen montert i bilen.

Dei sendte meg pinkoden så eg fikk deaktivert alarmen, og no er bilen som om det ikkje er alarm montert. Det beste er jo at du kan aktivere den igjen når du vil!