Etter det Volden selv skrev om akkurat den bremsinga "Only 0,1bar increased boost, rest is only ECU tuning".
Står noe på kommentarene at PPF ikke forstod seg på Garrett turboer, siden de selv forhandler Precision... men det er veldig spesielt, for det skal ikke ha noe å si hvis man kan sakene sine.
Men det blir jo bare spekulasjoner, Før og etter resultatet sier uansett at PPF gjorde en dårlig jobb i dette tilfellet.
Ved å øke tenning (eller senke, pga for aggressiv tenning og tenningsbank) og "leane ut" blandinga fra 11 til 12:1 feks vil gi resultater som tidligere nevnt..... det er snakk om å
optimalisere tenning og fuel, ikke sende motoren rett ut i tenningsbank å håpe på det beste. Vil man ha lavere effekt så senker man enkelt og greit ladetrykket - Det er den korrekte måten å redusere effekt og slitasje på. Man vil stort sett ikke kjøre motoren u-optimalt for å redusere effekten, det er en baklengs-metode.
Man vil stort sett alltid oppleve ett dramatisk fall i effekt før man kommer i eventuell tenningsbank, så at Volden fikk effekten opp på samme ladetrykk, forteller bare at han gjorde noe helt riktig og at PPF har gjort noe galt.
Meg bekjent kjører ikke Volden bilene på veien... men det gjør ikke KRB heller, og det skulle jo bare mangle. 1000hk på veien mapper man ikke, direkte livsfarlige greier. De simulerer heller veikjøring i rulla ved å variere motstanden på hjula i ett eget program, og stort sett gir detta veldig gode resultater.
Anbefaler deg å lese litt i en "Designing and tuning high performance fuel injection systems" av Greg Banish. Dritbra bok som gjør deg 10 000 ganger klokere om mapping - Så har du faktisk peiling på hva mapper'n din gjør

Ligger en gratis PDF hvis du googler litt.... er noen sider da, ca 110 sider tror jeg.