Hei, noen som har vært borti det samme? kan evt servopumpen være slitt eller er det normalt at den er tung på rattet? er ikke så veldig stor forskjell om bilen sviver eller ikke når jeg styrer med tanke på hvor tung den er på rattet 

Radial skrev:1JZ kjører en to porters vakum-solenoid på utgangen til servostyringa istedenfor elektrisk.Hvis det er ventilen som sitter på banjoen ved utgangen på servopumpen du sikter til, så har den lite med servotrykket å gjøre
Denne er sikkert ikke kobla til som på 99% av 1jz installasjonene jeg har sett.
funker slik at når det er vakum, så åpnes det for servo (typisk for cruise). Hvis du gir gass, og vakumet forsvinner, og eventuelt går i overtrykk forsvinner servo-trykket og du er i "manual mode"
thomas_ja27 skrev:Selvfølgelig, det er DET det den er til!Radial skrev:1JZ kjører en to porters vakum-solenoid på utgangen til servostyringa istedenfor elektrisk.Hvis det er ventilen som sitter på banjoen ved utgangen på servopumpen du sikter til, så har den lite med servotrykket å gjøre
Denne er sikkert ikke kobla til som på 99% av 1jz installasjonene jeg har sett.
funker slik at når det er vakum, så åpnes det for servo (typisk for cruise). Hvis du gir gass, og vakumet forsvinner, og eventuelt går i overtrykk forsvinner servo-trykket og du er i "manual mode"
Denne ventilen er der for å opprettholde samme turtall på tomgang når man belaster servoen og motoren får mere belastning. Begge slangene går til spjeldhuset. en på hver side av gass spjeldet, ventilen slipper litt luft forbi spjeldet når du får trykkøkning på utgangen på servopumpa som igjen gjør at turtallet holdes gjevnt