Som topic, driver og bygger opp en bil jeg tenker å bruke primært til banekjøring, og da er det jo kjekt med vannkjølt IC.
Radiatoren er på plass i fronten, men jeg lurer på hvordan jeg skal gjøre det med resten, jeg tenker å ha ett lite reservoar (kall det en ekspansjonstank) i frunken, men vil det funke å ha ett "innløp" for vann høyt oppe (over vannivå) og "utløp" nederst, rett ut til en pumpe som går rett til radiatoren, og ut fra radiatoren til IC kjernen, som i sin tur igjen går tilbake til "innløpet" i tanken?
I mitt hode vil liksom dette funke, så sant pumpa ligger lavere enn tanken og IC´n ligger høyere enn tanken.
Litt (veldig) klønete forklart, men se min utolig proffe prinsipptegning og se om dere ikke bare blir enda mer forvirret av den…
Men er det noen som kjører med vannkjølt ic her inne? Og hvordan har du isåfall løst dette?
Radiatoren er på plass i fronten, men jeg lurer på hvordan jeg skal gjøre det med resten, jeg tenker å ha ett lite reservoar (kall det en ekspansjonstank) i frunken, men vil det funke å ha ett "innløp" for vann høyt oppe (over vannivå) og "utløp" nederst, rett ut til en pumpe som går rett til radiatoren, og ut fra radiatoren til IC kjernen, som i sin tur igjen går tilbake til "innløpet" i tanken?
I mitt hode vil liksom dette funke, så sant pumpa ligger lavere enn tanken og IC´n ligger høyere enn tanken.
Litt (veldig) klønete forklart, men se min utolig proffe prinsipptegning og se om dere ikke bare blir enda mer forvirret av den…
Men er det noen som kjører med vannkjølt ic her inne? Og hvordan har du isåfall løst dette?
Vedlegg
-91 MR2 helt original, jeg lover...
-Div annet...
-Div annet...