TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Magnes BlÃ¥ 95 Mr2.

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #441017  av magnesmurf

Hvis du tenkte på de fem eikede felgene som fulgte med bilen for 5 år siden, så ble de solgt med en gang jeg hadde byttet til de felgene jeg kjøpte da.
Likte de ikke i det hele tatt, så ville bare få de bort. Solgte de for en tusenlapp mener jeg å huske :P
 #441018  av magnesmurf

DanielJ skrev:Hvis du leter etter nye felger, prøv å se på Evasive Motorsports.

Work Brombacher, Work VSXX, Work Meister M1, SSR MS1R er bare få av mange av den type design du ønsker. Min mening er at de kjendte, store og kanskje litt dyre produsentene har uten tvil de beste felgene! Ikke bare fordi det er dyrt, men de har som regel best design og ikke minst kvalitet!
Mesteparten av det du linket til fantes bare i 18" og større.
Men fant SSR felgene du nevnte i riktige specs.

Desverre var det ingen andre som kunne linke meg de felgene når jeg lette etter felger.
Så det får ble neste gang jeg leter etter felger :wink:
 #441436  av magnesmurf

Noen nye bilder av bilen med nye felger.

Sist redigert av magnesmurf den 18 apr 2014 22:32, redigert 1 gang totalt.
 #441437  av ArildM

Bruk
Kode: Velg alt
[thumbnail][/thumbnail]
i stedet for
Kode: Velg alt
[img][/img]
:) ble knallbra :-)
 #441835  av magnesmurf

Da er de nye demperene på vei.

Får se om jeg får de på i løpet av sommeren, sammen med senkefjærene. Tenkte å kjøpe alle foringer og gummideler nye som skal sitte i fjærbeinet før de monteres.

Føler også at jeg trenger nye dekk. Ikke fornøyd med nokian sommerdekkene, da bilen føles litt uberegnlig. Blir nok michelin eller continental igjen. Conti var veldig bra, bortsett fra støy. Men får fortsatt bare de samme dekkene som satt på forrige gang, sport contact 3, og de er jo tross alt snart 8 år gammel teknologi på.

Ellers står det en polering på planen. De trenger en shine nå, etter å ha gått hele fjordåret uten å bli polert.
 #441919  av magnesmurf

Fjærer og dempere ligger i garasjen og venter. Kjøper nok alle deler i fjærbein nye, så blir det ikke noe krøll.

Byttet dørbryter og knekt feste til midtkonsoll igår.
Skal prøve å få overskudd til å smøre opp ene stempelet i caliperen som gikk tregt. Ting hadde vært mye enklere med løftebukk :P

Kikker på nye dekk til sommerfelgene.
Hadde conti sport contact 3 før, og bortsett fra mye hjulstøy og litt tendenser til sporing var jeg veldig fornøyd.
Nokian dekk nå. Z line. Veldig nervøse dekk som kjennes ut som om de har lyst til å rulle sine egene veier...

Vurderer michelin eller conti. Litt redd for å prøve noe nytt, da det tross alt er en del penger å kaste bort hvis jeg ikke blir fornøyd.
 #441921  av Zepticon

magnesmurf skrev:Vurderer michelin eller conti. Litt redd for å prøve noe nytt, da det tross alt er en del penger å kaste bort hvis jeg ikke blir fornøyd.
Kjøpte på Dekkonline.com kom på 5000kr for 4 dekk og omlegging, der tilbudet fra dekksjappene var på 7500kr. Da i dim 215/45-17.
Men vær obs på å sjekke pris på omlegging godt før du evt bestemmer deg. Er helt ville tilstander her i byen (Trondheim) i hvertfall, der dekksjappene skal ha 500kr per dek for balansering og bytte. Det er en jobb som tar 15-20 minutter for alle 4. Holdt på å spørre om det var advokater eller kirurger de hadde stående utti verkstedet når jeg fikk servert prisen.
 #441922  av ArildM

Bytta til Toyo Proxees jeg, synes de funka bra, men det er mulig du er mer kresen enn meg :)
 #441924  av magnesmurf

Zepticon skrev:
magnesmurf skrev:Vurderer michelin eller conti. Litt redd for å prøve noe nytt, da det tross alt er en del penger å kaste bort hvis jeg ikke blir fornøyd.
Kjøpte på Dekkonline.com kom på 5000kr for 4 dekk og omlegging, der tilbudet fra dekksjappene var på 7500kr. Da i dim 215/45-17.
Men vær obs på å sjekke pris på omlegging godt før du evt bestemmer deg. Er helt ville tilstander her i byen (Trondheim) i hvertfall, der dekksjappene skal ha 500kr per dek for balansering og bytte. Det er en jobb som tar 15-20 minutter for alle 4. Holdt på å spørre om det var advokater eller kirurger de hadde stående utti verkstedet når jeg fikk servert prisen.
Sjekket pris på dekkonline. Pleier ikke å handle dekk noe annet sted :wink:
Er veldig kresen på dekk. Kan ikke ha for myke sidevegger, da bilen ikke føles responsiv nok. Og dekkene bør ikke støye for mye heller.
Både conti og michelin koster 1500kr per dekk for 215\40-17. omlegg her nede er fastpris på 800kr for 4 hjul hos dekk1.
 #441927  av ArildM

Ok :) Betalte 4500 for 4stk Toyo T1R i 235/45(?)/16 og 215/40/16 ferdig lagt om :)
 #441933  av magnesmurf

ArildM skrev:Ok :) Betalte 4500 for 4stk Toyo T1R i 235/45(?)/16 og 215/40/16 ferdig lagt om :)
Prisen er veldig bra hos de litt billigere merkene gjennom dekkonline. Men regner med at du kjører en annen dim enn du skrev, hvis ikke har du mye større dekk bak enn foran :wink:
Tipper 215\45-16 og 235\40-16?
 #441942  av magnesmurf

Tok caliper stemplet og renset det litt.
Løftet bare til sides pakningen rundt stempelet, og renset med bremserens og litt papir.
Stempelet gled litt lettere etterpå, men fortsatt litt tregt.

Begrenset hvor langt ut jeg turte å pumpe stemplet, da caliperen er ødelagt om man pumper det for langt ut så det løsner. Da må hele caliperen overhales. Hadde det vel ute ca 25-30mm. Aner ikke hvor langt stempelet egentlig er.
 #441944  av Royalmaas

Kjøp deg ett overhalingskit, koster ikke så altfor mange kronene. Trenger ikke nytt stempel vist det gamle ikke er så verst, så honer du kalipperen og pusser stempelet forsiktig. Godt som nytt etterpå :)
 #441946  av magnesmurf

Royalmaas skrev:Kjøp deg ett overhalingskit, koster ikke så altfor mange kronene. Trenger ikke nytt stempel vist det gamle ikke er så verst, så honer du kalipperen og pusser stempelet forsiktig. Godt som nytt etterpå :)
Er bare det å få det til.
Aldri bygd opp en caliper når stempel har vært ute. Bare pleid å sende de vekk til overhaling. Mener å huske fra min tid som bilmekaniker at det var noe herk å få inn stemplet igjen uten å ødelegge de nye pakningene, samt at det var problematisk å få det til å bli tett...

Ikke helt komfortabel med å gjøre ting jeg ikke kan :P
 #441949  av Royalmaas

Hehe, er du god med "fingrene" så er det bare å strekke litt i pakningen å dytte stempelet inn så går det fint :) Bare husk å sette tetteringen inne i kalipteren på plass først...

Mye gode youtube videoer sikkert som du kan glane på først :P
  • 1
  • 67
  • 68
  • 69
  • 70
  • 71
  • 103