Da har det etter mye om og men endelig vært litt fremgang her igjen. Jeg bestilte som nevnt forsterkningsbjelke og støtfanger fra Neil Jones i England. Dessverre så reiste han på ferie i påsken noe som gjorde at det tok langt tid før delene ble sendt. Når de først ble sendt viste det seg at pakken var for stor for fraktselskapet som opprinnelig skulle transportere den til meg, noe som igjen førte til at ting tok lenger tid. Etter mye om og men endte pakken til slutt opp hos UPS, de forsøkte å levere den på døren hjemme når jeg var på jobb. Da finnes det ingen mulighet til å få hentet ut pakken, jeg måtte vente til de hadde prøvd å levere pakken på døren igjen neste dag (jeg var på jobb også denne gangen) før de kunne levere den til mitt lokale postkontor. Uansett så har jeg nå endelig motatt pakken. Delene ser grei ut, i allefall så grei man kan forvente at sjeldne, brukte deler til en 28 år gammel bil ser ut.
Her er bjelken jeg kjøpte fra England:
Sammen med min gamle. Legg forøvrig merke til restene av støtfanger som henger igjen

:
Jeg begynte med å sandblåse den nye bjelken:
SÃ¥ ble den lakkerte med 2-komponent epoxygrunning:
Ligger til tørking:
Jeg spurte også Neil om han hadde en girkule liggende som han kunne sende med. Dessverre hadde han bare en og den hadde en liten skade. Jeg kommer til å forsøke å fylle skaden med noe slik at man ikke kjenner den når man bruker girspaken. Aller helst ønsker jeg meg en slik TRD-kule som er avbildet under, så hvis noen har en slik til overs eller vet hvor man kan skaffe skrik ut!
Her er girkulen jeg fikk fra Neil:
Og her er skaden:
Bjelken fikk noen strøk med svart lakk og ble behandlet med Tectyl innvendig før jeg monterte den på bilen sammen med støtfangeren. Under monteringen oppdaget jeg dessverre at jeg mangler ett blinklys. Det har vel antageligvis forsvunnet når bjelken ble revet av. Disse er gått ut av produksjon og er dermed umulig å oppdrive ny. Jeg har bestilt brukt fra England og mens jeg venter på det vil jeg prøve å finne noe midlertidig slik at jeg får kjørt bilen litt før EU-kontroll.