TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• bare kjøpe fjærer??

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #44228  av PaalKenneth

noen som kan tipse meg ut litt her? Har nettopp gjennomført total styling av bilen med et veilside kit, ble ganske bra syntes jeg, men da 17" kom på ble det et godt stykke ned til asfalten..... :) er det mulig å bare kjøpe nye senkefjærer på ca 40mm og beholde de orginale demperne? forandrer dette kjøreegenskapene til det verre? og åssen går det med hjulene og hjulbuen(215-45-17) 91 mod celica 185

#44229  av sindrejl

bilder! :D

fjærene vet jeg ikke så mye om derimot.. men er senking noe smart når man har styling da? :P

#44231  av angrykid

sindrejl skrev:bilder! :D

fjærene vet jeg ikke så mye om derimot.. men er senking noe smart når man har styling da? :P
Alltid smart om det ser ut som om bilen står på stylter :D
Hvis du har god plass mellom hjul og hjulbue, så har du sikkert god plass fra skjørt til bakke også, så da er det bare å sleppe bilen ned. Men spørs om du trenger 40 mm. Det må du nesten måle og se hva som kanskje kan bli bra.

Når det gjelder originale dempere, så tror jeg ikke det er noe problem, men det _kan_ hende dem blir for lange i forhold til senkefjerene, at dem rett å slett blir slått i bunnen når du treffer en hump, og det er jo ikke særlig ønskelig. Men det går an å sjekke med dem du handler fjærer hos. :)

#44232  av memo

utifra det jeg har hørt, er 40mm absolutt maks av det man kan senke, uten å skifte fjærer... dette varierer jo klart fra bil til bil...

but i'm no expert...

#44241  av CelicaTurbo

som dem andre sier fungerer det nok greit med orginaldempere, men på den annen side så er lavere fjærer som regel en god del stivere, og da er slitne orginaldempere ikke særlig flinke til å holde disse på plass så det er en sjangs for at veigrepet ikke blir positivt påvirket av dette pga at fjæren får bevege seg for mye slik at bilen rett og slett gynger og spretter på humpene..
 #44306  av FalcoN

PaalKenneth skrev:Har nettopp gjennomført total styling av bilen med et veilside kit, ble ganske bra syntes

Bilder bilder :D :D

#44309  av Kjelliken

:D for de som ikke har sett bilen kan jeg meddele at den ikke er helt ferdig enda men den ser forrykende flott ut.. :wink: