TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Magnes BlÃ¥ 95 Mr2.

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #441950  av ArildM

Anbefaler strengt tatt ikke å overhale caliptre selv, det er i alle fall min erfaring. Samme som han i videoen sier.
Har prøvd det mange ganger, blir aldri helt bra. Like greit å spare tid og drittjobb og bare sette på nye deler først som sist :) Tror det er skrudde stempler på disse caliptrene, mener jeg fant ut det når jeg holdt på bak med et rusten calipter i fjor.

Ja, jeg har litt rar hjuldim, hjulene foran skulle ha vært hakke større :) Men kan være jeg husker feil, bilen er litt langt unna for tia så jeg får ikke sjekka :)
 #441956  av magnesmurf

Caliper stemplene er skrudd bak og vanlige glidestempler foran.
Men når man får overhalt calipere for ca 1000lappen i norge, er det bedre enn å gjøre det selv.
Hvertfall når man ikke vet hva man driver med ;)

Så neste gang det setter seg får jeg nok bare overhalt caliperene hos kristofferesen og bekken eller hva de nå heter :P
 #441960  av ArildM

Mulig OT, men hvorfor er de skrudd? Har det noen hensikt? :)
 #441963  av magnesmurf

ArildM skrev:Mulig OT, men hvorfor er de skrudd? Har det noen hensikt? :)
Kan ikke gi deg noe fasit, men slik som jeg har forstått det, har det noe å gjøre med selvjustering av håndbrekket.
Hvis du virkelig brenner for å finne svaret er google en fin ting :wink:
 #441964  av magnesmurf

Zepticon skrev:
magnesmurf skrev:Vurderer michelin eller conti. Litt redd for å prøve noe nytt, da det tross alt er en del penger å kaste bort hvis jeg ikke blir fornøyd.
Kjøpte på Dekkonline.com kom på 5000kr for 4 dekk og omlegging, der tilbudet fra dekksjappene var på 7500kr. Da i dim 215/45-17.
Men vær obs på å sjekke pris på omlegging godt før du evt bestemmer deg. Er helt ville tilstander her i byen (Trondheim) i hvertfall, der dekksjappene skal ha 500kr per dek for balansering og bytte. Det er en jobb som tar 15-20 minutter for alle 4. Holdt på å spørre om det var advokater eller kirurger de hadde stående utti verkstedet når jeg fikk servert prisen.
Var innom dekksjappa jeg pleier å bruke idag. De hadde også skrudd opp prisen til 500kr per dekk, fra tidliger 800kr for 4 stk.
De begrunnet det med at det var for å "få bukt med internetthandelen"
De påsto at de ikke tjente penger på omlegg, og at det var derfor de gjorde det slik. Jeg forklarte pent at det nok ikke nytter å skru opp prisene for å prøve å utkonkurere billigere konkurenter, med tanke på internettpriser. Men virket ikke som om jeg fikk noe forståelse for argumentet..
 #441965  av magnesmurf

Og sjekket pris hos toyota på de siste delene til fjærbeinet. Fra utlandet 4000kr. Hos toyota 9000kr...
 #441973  av ArildM

Vi i Norge er flinke på å prise oss ut, så ille at vi heller kjører til Sverige for å få verkstedtime, til Polen for å få tannlegetime og importerer bildelene fra USA (som igjen har kommet fra Japan?). Ikke rart vi ikke har noen eksportvarer når selv ikke vi som bor her har råa til de syke prisene på enkelte ting :wink:
 #442225  av magnesmurf

Bestilt de siste delene til fjærbeinet fra england. Så da blir det vel ordnet i løpet av sommeren :D

Har påbegynt polering og shining av bilen nå. Forhåpentligvis klar i løpet av helga.
Skal ta stort sett alt innvendig og utvendig. Men bilen er jo ikke kjempestygg, så det blir ikke så mye jobb alikevel :P
 #442300  av magnesmurf

Bilen ble polert og shinet for våren, og søndag var den ute i godværet på "cars and coffee" treff på øvrevoll. 8)
 #442322  av ArildM

Ser meget bra ut :)
 #442348  av magnesmurf

Poster et bilde som kamerat som er fotograf tok på samme treff.

#442362  av magnesmurf

Mangler vekta av reservehjulet foran, men burde ikke være så baktung alikevel.
Får se hvordan det ser ut etter at den har fått nye fjærer og dempere :wink:
 #442366  av ArildM

Grunnen til at jeg har et tungt reservehjul foran er kjøreegenskapene og at den ser adskillig lavere ut, så jeg ser i alle fall stor forskjell når jeg kjører med eller uten.
Litt ekstra vekt foran skader heller ikke synes jeg, MR2ene blir mer nervøs uten reservehjul foran :)
 #442367  av Scoop

Bilen ser strålende ut Magne, veldig veldig bra!
Hvordan har du festet skiltet foran?
  • 1
  • 68
  • 69
  • 70
  • 71
  • 72
  • 103