TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #442359  av Sarlacc

inzane2012 skrev:godt mulig... men planen var at vist jeg fikk meg jobb i førde, så skulle jeg ha meg en leaf siden det er ca en times kjøring til og fra jobb, og vist jeg fikk jobb på autoforum, så kanskje jeg fikk noen bra rabatter på en leaf der ;) Toyota har desverre bare hybrid biler, og da kan jeg like godt kjøpe meg en blumotion polo, samma, om ikke mindre forbruk som en prius/auris hybrid...
Pendle mellom Høyanger og Førde? Har kjørt de veiene der! Herlig! Du trenger en GT86, den er som skapt for den ruta der :-)
Leaf, Polo, Prius... Livsfarlig å kjøre når du er tidlig oppe og trøtt. Risikerer å sovne bak rattet.
 #442360  av inzane2012

hadde GLATT heller kjøpt en ny leaf når det snakk om 2 timer pendling 5 dager i uka, enn en brukt bil som kan streike når som helst :) og så er det drivstoff kostnadene og, derfor en leaf er det jeg kommer til å kjøpe om det blir så mye pendling
Sarlacc skrev: Pendle mellom Høyanger og Førde? Har kjørt de veiene der! Herlig! Du trenger en GT86, den er som skapt for den ruta der :-)
Leaf, Polo, Prius... Livsfarlig å kjøre når du er tidlig oppe og trøtt. Risikerer å sovne bak rattet.
Prøvekjørte en GT86 når toytoa i Førde hadde den inne, var meget digg å kjøre på den strekningen ja, men så er det det med forbruk og sånt da. Er nødt å tenke økonomisk nå :( Og da er det umulig og ikke tenke på el-bil, 132km i kjøring 5 dager i uka året rundt, er ikke vanskelig å se hva som lønner seg da, uansett hvor stort verditapet blir på en ny bil...
 #442365  av Sarlacc

inzane2012 skrev:hadde GLATT heller kjøpt en ny leaf når det snakk om 2 timer pendling 5 dager i uka, enn en brukt bil som kan streike når som helst :) og så er det drivstoff kostnadene og, derfor en leaf er det jeg kommer til å kjøpe om det blir så mye pendling

Prøvekjørte en GT86 når toytoa i Førde hadde den inne, var meget digg å kjøre på den strekningen ja, men så er det det med forbruk og sånt da. Er nødt å tenke økonomisk nå :( Og da er det umulig og ikke tenke på el-bil, 132km i kjøring 5 dager i uka året rundt, er ikke vanskelig å se hva som lønner seg da, uansett hvor stort verditapet blir på en ny bil...
Enig i at du trenger høy driftssikkerhet. Da er jo en ny eller nesten ny Toyota helt konge. GT86 vaker fint under litern (98 oktan) på mila... men det blir svindyrt å kjøre 66 mil i uka, jeg ser den :-(
Problemet med el-bil er jo rekkevidden hvis du skal på langtur. Glissent med ladestasjoner, lenge å vente og alt det der.
Hva med Auris Hybrid? gudsjammerlig kjedelig, jeg har kjørt noen mil i en sånn. Men det er en praktisk, økonomisk og lettkjørt bil.
 #442370  av Royalmaas

Er vel bare å finne nermeste Toyota forhandler og stikke en tur innom, veldig sannsynlig fyren blir kjent igjen eller noen som vet att han har "kjøpt" seg ny sykkel i det siste..
 #442374  av inzane2012

Sarlacc skrev:
inzane2012 skrev:hadde GLATT heller kjøpt en ny leaf når det snakk om 2 timer pendling 5 dager i uka, enn en brukt bil som kan streike når som helst :) og så er det drivstoff kostnadene og, derfor en leaf er det jeg kommer til å kjøpe om det blir så mye pendling

Enig i at du trenger høy driftssikkerhet. Da er jo en ny eller nesten ny Toyota helt konge. GT86 vaker fint under litern (98 oktan) på mila... men det blir svindyrt å kjøre 66 mil i uka, jeg ser den :-(
Problemet med el-bil er jo rekkevidden hvis du skal på langtur. Glissent med ladestasjoner, lenge å vente og alt det der.
Hva med Auris Hybrid? gudsjammerlig kjedelig, jeg har kjørt noen mil i en sånn. Men det er en praktisk, økonomisk og lettkjørt bil.
Rekkevidde er ikke noe problem, mener en leaf skal ha akkurat nok rekkevidde til å komme tur-retur på en lading, men autoforum har jo flere ladestasjoner rundt bygget sitt, og det tror jeg toyota har og. Og til langturer, så har vi en 2012 golf bluemotion som kjerringa leaser, men siden hun trenger bil for å komme seg til og fra jobb, og jeg trenger bil vist jeg får meg jobb i Førde, så må det bare bli el-bil. Er det som blir mest økonomisk uansett hvordan en vrir og vender på det. Det du sparer i bensinpenger vil sikkert bli nok til å kjøpe en flett ny leaf når batteriet på den første tar kvelden, og det blir vertfall nok til å bytte batteripakken :) Om jeg derimot skulle vinne i lotto på lørdag, så blir det en GT86 og en F12 på dagen ;) hehe
 #442392  av Sarlacc

inzane2012 skrev:vi får dele broderlig da :) 11 mill på hver :) Ang den masaratien, da hadde jeg heller kjøpt en Aston Martin, Masarati er litt for "kjedelig" spørr du meg :P
Mulig du har et poeng :D Får tenke grundig gjennom det når millionene står på konto :D Mulig Jaguar har noe bruktbart å stille med også, da.
I mellomtiden har jeg tenkt å fortsette å glede meg over den deilige lille GT86'n min hver gang jeg rygger den ut av garasjen. Uansett om jeg skal på Rema eller over fjellet.
 #442401  av inzane2012

ja jaguar må jeg si har komt seg di siste åra mtp design i vertfall. Både XK og XF er ganske pene biler med litt mer luksuspreg over seg enn Masarati :) En kar her i bygda har faktisk for ikke så lenge siden bytta ut sin Masarati Grandturismo til en Jaguar XJ (men den syns jeg blir litt for kaksette, hehe :D )
 #442406  av 2r-e-rik

Sarlacc skrev: Pendle mellom Høyanger og Førde? Har kjørt de veiene der! Herlig! Du trenger en GT86, den er som skapt for den ruta der :-)
er det virkelig så mye bedre betalt i førde at det er verdt det å kjøre i to timer for å komme på jobb?
 #442409  av 2r-e-rik

inzane2012 skrev:nei, men er ikke noe jobb å få her i bygda då så da må en pendle... sånn der er å bo på landsbygda :P
bor på bygda jeg også.. så det er en konstant krangling om lønn for å reise til jobb.. men min nye jobb ligger 15km unna.. å jeg har aldri kjørt så langt til en jobb før...
 #442412  av ArildM

Kult med Superhydrophobic overflate, virker som om det faktisk er noe som sitter fast i motsetning til hydrofobiske overflater som sprayes på og forsvinner igjen neste gang du vasker produktet (feks bilen). Så så lenge de får til å integrere det i lakken slik at det sitter fast må det jo ha en bruk på bil :) Vært kjekt å aldri trenge å vaske bilen sin :oops:
  • 1
  • 970
  • 971
  • 972
  • 973
  • 974
  • 1171