TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Thomas sin MR2 SW20 - BlackBird

• Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #442550  av magnesmurf

De fleste som driver med detailing er perfeksjonister :wink:
I grunn perfekt hobby, når man er perfeksjonist :oops:
 #442562  av GhostRider88

magnesmurf skrev:De fleste som driver med detailing er perfeksjonister :wink:
I grunn perfekt hobby, når man er perfeksjonist :oops:
Bra formulert :) Er nok derfor jeg de siste årene har hatt polering som sommerjobb. Samt ikke har noe i mot å sette av en dag med gnikking og speiling 8)
 #442588  av ArildM

Må sette en sånn en i AW11en :D Barnehageungene går forbi her ofte på mårran :lol: 8)
 #442594  av GhostRider88

ArildM skrev:Må sette en sånn en i AW11en :D Barnehageungene går forbi her ofte på mårran :lol: 8)

Hehe, ja synes selv dette var litt artig. Å prisen er det jo ikke å si noe på. Så skal ikke se bort ifra at MR.2 får et undrende blikk snart :wink:
 #445243  av GhostRider88

Etter ha kost meg med bilen på svingete vei i 4 timer i dag, så er det jammen futt i 3sge motoren med jevnt å fint drag gjennom hele registeret. Inspirert av Fift Gear, tok jeg å helte oppi "fuel injection cleaner" for å renske opp litt og kanskje hente noen ektra hk tilbake :).

Dette var etter eu-kontrollen som resulterte i 0 feil, men litt høy co (3,5). Ganske sikker på at dette er fordi jeg har mongoose anlegg uten cat, og at bilen ikke var varm da den ble målt. Dette var nok mekanikkerene på toyota også klar over, og gav altså ikke anmerkning på dette. Happy :)
 #445253  av magnesmurf

Når jeg hadde min på eu kontroll med mongoose uten kat, fylte jeg tanken med 50% E85.
Da var co nede på 0,7
Så var nære å bestå utslippskrav med varm motor.
Den skled gjennom i og med at den var så nære :) 0,5 som er kravet.
Hadde med gammel kat, så verkstedet hadde mulighet til å montere den hvis de ville være strenge.
 #445260  av GhostRider88

magnesmurf skrev:Når jeg hadde min på eu kontroll med mongoose uten kat, fylte jeg tanken med 50% E85.
Da var co nede på 0,7
Så var nære å bestå utslippskrav med varm motor.
Den skled gjennom i og med at den var så nære :) 0,5 som er kravet.
Hadde med gammel kat, så verkstedet hadde mulighet til å montere den hvis de ville være strenge.
Hadde 0,7 med samme oppsett for 2 år siden, men da var den god og varm. Så jeg holder på denne teorien. Dette og en kombinasjon av at jeg har kjørt (skuffende) lite med den i år, så har ikke fått "blåst" ut. Nå får vi skje hva som skjer frem til neste eu, for neste år kan det skje en del (beams). Men ingen ting er sikkert, foruten at jeg skal beholde han :)
 #445261  av magnesmurf

Hvis bilen bare blir brukt til kosekjøring hadde det kanskje vært en tanke å prøve å få bilen godkjent med turbo? Det har blitt gjort noen ganger før, og er ikke helt umulig.
Beams motor er spesielt, men da burde jo bilen vært komplett ombygd til 98+ modell, med røde instrumenter og alle andre 98+ detaljer, for å få den komplette orginale tilstanden til en beams bil..?
 #445263  av GhostRider88

magnesmurf skrev:Hvis bilen bare blir brukt til kosekjøring hadde det kanskje vært en tanke å prøve å få bilen godkjent med turbo? Det har blitt gjort noen ganger før, og er ikke helt umulig.
Beams motor er spesielt, men da burde jo bilen vært komplett ombygd til 98+ modell, med røde instrumenter og alle andre 98+ detaljer, for å få den komplette orginale tilstanden til en beams bil..?
du sier noe.. huff blir litt rar av alle frem og tilbake vinglingene mine. Men turbo innebærer vel også at jeg må oppgradere bremser ++. Å det er jo en ganske omfattende og langvarig prosess å få det godkjent, om jeg i det hele tatt for det godkjent. Da kan jeg like gjerne beholde han original kanskje, da jeg ikke utnytter potensiale som 3sge motoren har å tilby. En annen ide er å totaloverhale motoren min og beholde han så original som mulig.
 #445266  av magnesmurf

Har selv tenkt litt i de baner å oppgradere motor.
Det er fullt mulig, men en ganske omfattende prosess. Letteste måten måten er å ta inn en turbobil og flytte over alle delene, etter at BT har sett over begge biler.
Men hvis man først tar inn en turbobil er det kanskje mindre jobb å bare pusse opp karroseriet på turbobilen, og ha en strøken turbobil som ikke er ombygg...
3sge motoren har ikke veldig stort potensial uten fullstendig ombygg. men har hørt om motorsportfirmaer i england som har klart 300hk ut av motoren. Sugehester. Men da er den ubrukelig på vei.

300hk ut av 3sgte motoren er jo veldig enkelt. Derfor er nok turbo letteste veien å gå hvis man vil ha mer ytelse.
 #445271  av GhostRider88

magnesmurf skrev:Har selv tenkt litt i de baner å oppgradere motor.
Det er fullt mulig, men en ganske omfattende prosess. Letteste måten måten er å ta inn en turbobil og flytte over alle delene, etter at BT har sett over begge biler.
Men hvis man først tar inn en turbobil er det kanskje mindre jobb å bare pusse opp karroseriet på turbobilen, og ha en strøken turbobil som ikke er ombygg...
3sge motoren har ikke veldig stort potensial uten fullstendig ombygg. men har hørt om motorsportfirmaer i england som har klart 300hk ut av motoren. Sugehester. Men da er den ubrukelig på vei.

300hk ut av 3sgte motoren er jo veldig enkelt. Derfor er nok turbo letteste veien å gå hvis man vil ha mer ytelse.
Sant det du sier, og for min del blir dette for mye arbeid.
Sist redigert av GhostRider88 den 08 mai 2019 00:24, redigert 1 gang totalt.
 #445272  av magnesmurf

Er vel ikke noe mer jobb å oppgradere til turbo enn til beams?
Men lettere at den sklir gjennom en kontroll hos BT med beams. :wink:
  • 1
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 55
  • 102