TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Morsomme, stilige og idiotiske annonser -trÃ¥den

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #443028  av magnesmurf
 
Sarlacc skrev: Dét tror jeg noe på ikke før jeg ser at Toyota Norge erstatter en Cosworth-trimmet motor som har havarert.

Jeg for min del er ikke interessert. GT86 har akkurat passe med hester og moment rett fra fabrikken.
Akkurat passe med tanke på norske avgifter :wink:

Hadde du fått en gt86 med 100nm og 70hk ekstra til samme pris, tviler jeg på at du hadde valgt den med minst krefter :wink:
Kunne jeg fått mr2en min med turbo motor isteden for uten, hadde jeg ikke vært i tvil om valget..
 #443029  av Zepticon
 
Sarlacc skrev:
magnesmurf skrev:Står i teksten at trimming ikke bryter fabrikksgaranti :) Hvis det stemmer ble plutselig gt86 langt mer attraktiv 8)
Dét tror jeg noe på ikke før jeg ser at Toyota Norge erstatter en Cosworth-trimmet motor som har havarert.
Blir vell samme opplegget som med TTE kompressoren til IS200. Den var jo også laget av et tuningselskap og solgt som TTE tilbehør med TUV og greier. Regner med man får kjøpt det fra Toyota med rette papirer og kan montere det selv, kjøre på BT og godkjenne.
 #443037  av inzane2012
 
det kan godt hende at Cosworth har en avtala med Toyota som gjør at fabrikkgarantien ikke påvirkes. Men kan tenke meg at for at det skal gjelde, så må du levere bilen til Cosworth for at di skal montere godsakene.
 #443039  av Sarlacc
 
magnesmurf skrev:Hadde du fått en gt86 med 100nm og 70hk ekstra til samme pris, tviler jeg på at du hadde valgt den med minst krefter :wink:
"If it sounds too good to be true, it probably is". SÃ¥ jo, den der takker jeg nei til :D
 #443040  av magnesmurf
 
Skjønner ikke hva som skal være for godt til å være sant?

Hvis vi ser bort fra norge, og avgiftsbyråkratiet her, er som regel samme type bil, i andre land, med to forskjellige motorer nesten identiske i pris.
I US koster vel en lexus is 350 ca 5000$ mr enn enn IS 250.
en mr2 NA vs en mr2 turbo skilte vel også bare noen til talls tusen engang i tiden i samme land.

Ser jo ganske sansynlig ut at gt86 vil komme i en sprekere utgave i andre land, i nær fremtid.
Og da til en fortsatt rimelig pris. Så hvis garantien fortsatt er beholdt på tuning kittet, og dette selges og monteres gjennom toyota, i feks england, ser jeg kun fordeler.

SÃ¥ lenge man ikke snakker om norge, og avgiftene her til lands.
 #443268  av Sarlacc
 
Ser jeg har misset en post med spørsmål til meg her, sorry :D
magnesmurf skrev:Skjønner ikke hva som skal være for godt til å være sant?
Hvis vi ser bort fra norge, og avgiftsbyråkratiet her, er som regel samme type bil, i andre land, med to forskjellige motorer nesten identiske i pris.
Jeg hadde jo norske avgifter i tankene. I andre land skjer det mye gøy vi aldri ser noe til her hos oss. Men så får vi jo ligge på sykehus gratis hvis vi trenger det.
magnesmurf skrev: Ser jo ganske sansynlig ut at gt86 vil komme i en sprekere utgave i andre land, i nær fremtid.
Det finnes allerede massevis av kits med ECU-tuning, turbo, supercharger og englevinger; men fra Toyota og Subaru har det ikke kommet ett ord om sprekere utgaver fra fabrikk.
Det er mer sansynlig at de legger ned produksjonen innen et par år. Toyota er ikke fornøyd med salgstallene og Subaru klør seg i rompa og skjønner ikke helt greia med den rare bilen med bakhjulstrekk.
  • 1
  • 153
  • 154
  • 155
  • 156
  • 157
  • 288