TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Emil_L's SW20 GTI! "Project perfection" Im back!

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #443420  av Emil_L
 
Det virka jo for lett, så måtte jo komme, bukken forran på venste side veltet (gulvet sviktet), og hele saken gikk i bakken, godt jeg ikke hadde løsna motoren. Var på vei til å jekke opp baken siste gang for å ha bukkene på maks høyde, så hørte jeg lyden av treverk som svikta. Et lite smell, og så sto bilen på halv tolv. Fikk etter mye knot bilen tilbake på hjula igjen, og fant ut at ene bukken hadde sklidd fra jekkebunktet (kanalen) og rett gjennom gulvet (under setet) :evil:
Ble med det for i dag, og tok heller en "kosejobb", sette inn nye seter i "gammern" (bilen som skal brukes) I morgen blir det å få fikset nytt gulv ("fundament" av paller, + 2 lag finerplater over dette), før jeg får se om jeg kommer så langt som å få ut motoren.
Eneste som mangler for å få ut understell og motor (tar disse sammen, da dette skal byttes over) er demperne, som måtte på igjen etter uhellet.
 #443425  av ArildM
 
Hoff, du står jaggu på. Jeg ville ha foretrukket grusvei foran hagen, men regner med det ikke var/er aktuelt :)
 #443433  av Emil_L
 
Ja føler hvertfall jeg har stått på :P
Har handla inn materiale i dag, så begynner å snekre sammen plattingen etterpå :) Fikk tilogmed "sommergave" av fattern: Kjettingtalje :lol:

Grusen hadde jeg helst stått på, men kan ikke det når det er plassen til mamma sin bil :P
 #443489  av Emil_L
 
Vell, fikk ikke gjort så mye som håpet i dag, viste seg at det nybygde gulvet var lott for kort, så ble å forlene det nok til at snuta på delebilen henger utenfor, og fikk nok plass til å trille den bilen som skal brukes, baklengs inn på gulvet. Bremsene hang jo selvfølgelig på, så ble å vente på kompis med bil, for å trekke den, og få bremsene til å løsne litt.
Deretter viste det seg at pinnen som er til brekket (på kalliperen) har, over mange år, blitt såppas skjev + rusta HELT fast, så da var det jo av med ørten skruer for å få av brekkwirene. Så dagens jobb ble med å få av traversen (med medfølgende stag og slikt.) I morgen tar jeg en dag fri, siden det er medlt et helvettes regnvær, så er det fullt kjør tirsdag og onsdag, og torsdags morgen, før gatebil :)
 #443504  av Emil_L
 
Enda mer mas :P
Selvfølgelig var jo bilen med skilter 1. gen MK2 MR2, som betyr at det er speedometerwire, god gammaldags. Mens nye motoren har elektrisk speedometer. Så da ble det å lure ut hele ledningbunten fra cluster og bak til bagasjerom Ferdig på delebilen, bare å få ut intreør i bilen med skilter, for å gjøre samme jobben der :?
 #443509  av Emil_L
 
Vil heller bytte til elektrisk, slippe at det ruster i filler, henger seg opp, også blir det jo gjevnere.
Men en ting er hvertfall sikkert, den personen som kom fram med ideen om sydde ledningsnett, skulle hatt nakkeskudd, brent på bål, stilt ut som satansdyrker og litt mer. Ledninger ann mass som bare krysser og tjo og hei :evil:
 #443849  av Emil_L
 
Godt å være tilbake etter 1 uke ferie (Gatebil).
i dag ble det med å bygge om fra 90 til 92 model gaugecluster, samt rydde opp littegrann baki der. i morgen blir det å trakke ledning til speedsensor. :)
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11