TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Emil_L's SW20 GTI! "Project perfection" Im back!

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #443988  av Emil_L

Ble et skikkelig raus i dag.

Lufta vannsystem
Kobla opp resten av ledningene

Etter dette prøvde vi å koble på strøm, og da var det jo seff kortsluttning...
feilsøking viste att jordinga og (+) på starteren var bytta om, så bytta på disse, kobla sammen ledningsnettet igjen, og vridde om.
Og visst faen, den starta! :D :D :D :D
Etter 30min på tomgang viste det seg at de orginale klemmene på vannslangene har takka sånn halvveis for seg, så spytter litt vann her og der, så i morgen er det å få på noen ordentlige slangeklemmer, og finne ut hvor det er legg i luftfilterrørene (lager en hveselyd når man ruser motoren)
 #443993  av 3rlend

Emil_L skrev: Etter 30min på tomgang viste det seg at de orginale klemmene på vannslangene har takka sånn halvveis for seg, så spytter litt vann her og der, så i morgen er det å få på noen ordentlige slangeklemmer.
Du har ikke bulket varmeregister rørene?:p det er enkelt:p
Uansett kjøp noen skru klemmer. Det fikser biffen
 #444001  av Emil_L

Sarlacc skrev:
Emil_L skrev:...Og visst faen, den starta ...
Bra jobba :D
Snart på tide å invitere til kappkjøring i 60-sona på Fetveien, eller? :twisted:
'

0-60 race da eller? :mrgreen:

har nok ikke tenkt å miste lappen igjen, værste dritet jeg har vært med på :evil:
Blir å spare opp til banebil i 2015, få rast fra seg på bane :)
 #444021  av Emil_L

Sarlacc skrev:Godt å høre du har lært. Vi driter i kappkjøring. La meg heller spandere en is på Statoil når du er på veien igjen :-)

Ellers kan jeg anbefale Nürburgring Nordschleife. Der får man rast fra seg ettertrykkelig :D
Høres bra ut :)

Fått gjort det siste på bilen, det som gjenstår:
Vindusviskere som ikke flytter seg (mistenker de har stått seg.)
2 bolter på eksosen
speedometer som ikke funker -.-
 #444563  av Emil_L

GÃ¥tt i sakte film her i det siste.

brukt ekstremt mye tid på speedometeret (tror jeg kjenner litt for mye til ledningsnettet bak klokkene enn det som er sunt for folk :P )
Alt i alt viste det seg å være jordingen på sensoren på girkassa som var dårlig. Lagt opp ny jordingskabel, og vips, speedometeret virker (har en følelse at Sarlacc kommer med en vits på dette)

Gjenstående før EU-Kontroll:
Innvendig speil
Litt mer permanent løsning på tuta (forrige røk etter 2 omdreininger på rattet :P)

Alt dette bør være gjort iløpet av morgendagen, så er det EU tidlig neste uke.
 #452458  av Emil_L

Her var det lenge siden jeg har postet noe :lol:
Bilen ble stående etter at jeg fikk meg ny bil (Impreza GT Turbo), og frem til nå har den egentlig bar stått og tatt plass. Men forrige onsdag var jeg faen så glad for at den ikke har blitt solgt.

RÃ¥debank i imprezaen (spontan forbruk av olje :/ )
Så da ble det å få liv i den gamle fruen.
Frem med wd40, hjultvinne og jekk.

Og etter en dag med mye bannskap (la oss bare si at høyre fremhjul ikke var veldig samarbeidsvillig) så var den ut på veien igjen. Går som ei klokke. Og fy faen og god denne bilen var å kjøre da gitt :lol:

Jeg har vært litt frem og tilbake ang om jeg skal selge den. Men har vel komt til konklusjonen om at jeg vil bytte motor. Mer spesifikt: k20a (liker du det ikke, så kan du huske hvem jeg bygger bilen for :wink: )

Med andre ord, jeg er tilbake :twisted:
 #452468  av Myklebust

Hehe, det var blitt lenge sia!

Køyr på med K20! MR2OC hadde vel hatt sitt å sei for og imot det, men trur nok at vi er opne for spesielle bygg her på sida? Men behold originale motoren og då :)

Lykke til, husk å dokumentere med bilder og updates! ;)
 #452469  av ArildM

Lite er vel så kontroversielt som en K20 swap, men det er jaggu en motor med mye potensiale :)
Er vel en som kjører dragrace på rundt 11 sekunder med en NA k20 motor med lystgass i statene?
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11