Da har jeg latt visakortet løpe løpsk på internett og følgende skal være på vei i posten:
Fra Twosrus:
MKI MR2 Reproduction Floor Mats
MKI MR2 OEM Key Blank - Plastic Head
Fra Gasolin.no:
Rød krympelakk
Tony Froude (
http://tandnmr2mk1carparts.com/):
MR2 MK1 4AGE Cam Cover Gasket Set
Fra Fortknox.no:
Alpine CDE-170R
Fra Netonnet.no:
Alpine SPG-17C2
Ebay:
20 sqft GTMat Pro 50mil Car Audio Rattle Deadening
Bilen min er i dag utstyrt med universale gummimatter fra en eller annen bilrekvisitabutikk. Disse er da helt firkantet og omtrent farlig å kjøre med. Tidvis ligger de i veien slik at man ikke får trykket clutchen i bunn og er derfor et stort irritasjonsmoment. Jeg har derfor bestilt de nydelige reproduksjonsmattene fra Twosrus i svart.
Jeg har også bestilt nytt nøkkelemne. Hovednøkkelen til bilen min (den med firkantet hode som også åpner bagasjerommet) er slitt og jeg må derfor krange litt for å klare å løse opp døren med den. Jeg kjøpte emne tidligere i år og fikk det filt hos en lokal skomaker, men han klarte selvsagt å ta for mye av den. Derfor er nytt bestilt og denne gangen blir den levert til en skikkelig låssmed for filing.
Krympelakk er bestilt for lakkering av motordeksel. Tenker da noe ala. dette:
http://www.ectoyotas.com/%20forum/viewt ... view=print men kanskje med svarte bokstaver i stedet for alu-farge. Det vil vise seg etter hvert.
Pakninger til dekslene er også bestilt, jeg har også "valley cover" i rustfritt stål liggende som skal monteres.
Jeg er forøvrig fullstendig klar over at bilstereoen jeg har kjøpt er langt i fra det beste på markedet, men det kommer omtrent ikke til å bli brukt i denne bilen uansett. Det er viktigere for meg at det ikke ser glorete ut og derfor har jeg valgt en rimelig og enkel spiller med grønn belysning og høyttallere som ser ganske anonym ut når grillene er montert. Pr. i dag er bilen utstyrt med Pioneer kasettspiller og høyttalere, lurer på om dette kanskje kan ha vært levert originalt? Dempematter skal brukes for å dempe rundt høyttalerene i dørene, dette blir ikke noe ekstremt prosjekt.
Ellers har jeg som tidligere nevnt en hel del servicedeler liggende som skal skiftes ut etter hvert også:
- Olje + filter
- Luftfilter
- Plugger
- Kjølevæske
- Fordelerlokk + rotor
Jeg skal prøve å komme med noen løpende bildeoppdateringer etter hvert som ting dukker opp i postkassen.