.
Sist redigert av MR2TURBO300 den 08 mar 2015 22:04, redigert 1 gang totalt.
lasse skrev: Jeg tenker i baner av toppløft, kan jo hende toppen inne er strammet til med riktig moment? Evt ikke etterstrammet etter litt kjøring om du har ARP bolter i toppen...+2, har hatt toppløft selv.
Makk skrev:Alu eller OEM stålradiator?Det er orginal radiator.
Er det stål kan den være tett eller rett å slett for liten siden du sier det kun skjer ved pådraging.
Zepticon skrev:Om bilen blir varm så er det to ting som kan være årsaken:Det er en oppgradert intercooler, mer enn det vet jeg ikke.
- Den kjøler ikke godt nok
- Den lager mer varme enn den skal
Så da er det å feilsøke hele kjølesystemet, finne ut om noe er tett eller underdimensjonert. Er det vannkjølt IC på den?
Alternativt finne ut om det er noe galt med forbreningen som skaper for mye varme?
lasse skrev:Fått luftet systemet ordentlig da?Luftet systemet riktig ja med hjelp fra fattern til dama som er bilmekaniker.
Er jo en ganske spesiell prosedyre i forhold til "normale" biler.
Og hvor lekker det når motoren er varm?
Jeg tenker i baner av toppløft, kan jo hende toppen inne er strammet til med riktig moment? Evt ikke etterstrammet etter litt kjøring om du har ARP bolter i toppen...
ArildM skrev:Sikker på at du har fått lufta skikkelig?Er oppgradert intercooler så skal jo gå bra. Den blir varm etter et pådrag fra 100-200 km/t selvom den står på tomgang rett etterpå i noen minutter så begynner det å koke...
Er temperaturen stabil?
Spørs om kjølesystemet er rett og slett underdimensjonert i forhold til motoren, særlig om den er trimma.
Hans Martin kjørte vel Smokey når han eide den på ACR, og fant ut at systemet var underdimensjonert i den grad at kjøleveska ble varmere og varmere etter å ha kjørt mange runder med fullt skuv. Og det var en utrimmet 3. gen 3sgte (med unntak av luftfilter og eksos).
sleeper skrev:hvor fort stiger tempen? er det snakk om fra normal temp til kok ( eller at måleren starter og bevege seg mot rødt) iløpet av et pådrag? eller er det over en lengre periode som ved banekjøring?
Hvis det skjer hver gang du drar på så er det mest sannsynlig topp pakningen som er ferdig ( topp løfter seg ved pådrag)
3rlend skrev:Hvordan får jeg sjekka at det faktisk er pakninga? Gidder ikke bytte den uten å være helt sikker. Blir vel knalldyrt hvis den må byttes....lasse skrev: Jeg tenker i baner av toppløft, kan jo hende toppen inne er strammet til med riktig moment? Evt ikke etterstrammet etter litt kjøring om du har ARP bolter i toppen...+2, har hatt toppløft selv.
sjekk pakninga eventuelt boltene til toppen din