TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Litt diverse ang ombygging...

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #44091  av Christian

Kommer nok mer her, men foreløpig er det kun egr boksen på dempertårnet som plager meg litt..
Det er 2 hovedtilkoblinger på denne, oppe og nede, og det virker som om begge går til tanken. Kan jeg fjerne boksen og skjøte sammen disse røra med en slangestump?

#44155  av CelicaTurbo

det er "charcoal cannister" du tenker på? Bortsett fra jeg mener den har to koblinger på toppen da.. men denne er det flere som fjerner uten at jeg kan si om det hverken er smart eller dumt.. ser at noen på det amerikanske forumet gjør det ihvertfall, men har aldri sett noen enighet om det har noe for seg. Hensikten med boksen er vel å lede bensingass fra bensintanken til forbrenningen?

#44249  av Christian

Stemmer det, nå går den gassen rett i friluft isteden....kanskje ikke det beste... :?
Det er to tilkoblinger på toppen ja, en ifra tanken og en som går til motoren, den i bunnen går ned under bilen og ventilerer til friluft.

#44266  av CelicaTurbo

Jeg tror en del slipper det ut i friluft, men søk på "charcoal" på http://www.mr2oc.com så finner du sikkert noe der, er diskutert en del ganger tidligere.. mulig du ikke finner noen svar pga at dem byttet server for en tid tilbake og overførte ikke gamle poster, men jeg tror gamleserveren fremdeles kjører på tidligere addresse men husker ikke hva den addressen er lenger..

#44330  av CelicaGT

e ikkje den boksen eit kull filter??? Visst det er det er det sikkert berre å fjerne den, men koffor vil du ha det vekk???

#44431  av Speeder

CelicaGT skrev:e ikkje den boksen eit kull filter??? Visst det er det er det sikkert berre å fjerne den, men koffor vil du ha det vekk???
Av den enkle grunn, att han vil ha ryddigere motorrom kanskje? Er vel ikke akkurat det mest oversiktlige :lol: Ser det er menge som vil rydde opp litt:)

#44440  av Christian

Hovedgrunnen til at jeg vil fjerne den (og sikringsboksen) er at jeg ikke har bruk for de lenger, dessuten er de i veien for intercooleren :wink: