Etter å ha tatt farvell med min MR2, startet planene med ny bil. Valget sto mellom GT86 eller BRZ. Jeg endte til slutt opp med å skrive kjøpekontrakt på en Subaru BRZ. Hvorfor jeg akkurat valgt å gå for BRZ, er fordi jeg liker frontangeren og lyktene bedre.
Hentet herligheten den 25.juli, da sto den i butikken med 10km på tellern. Det va en deilig følelse å hente seg helt ny bil og kjøre den fra Tønsberg til Bodø. Kan ikke si annet en at jeg har vært kjempe fornøyd med bilen. Koser meg hver gang jeg setter meg inn og trykker inn startknappen. Dette vil være et rullende prosjekt. Har startet å gjøre litt småting med bilen. Målet er å bygge en daily driver men samtidig en bil som kan med stolthet stilles ut på biltreff.
Hva er gjort:
- Circuit Sports panser dempere
- Alle utvendige pærer er skiftet ut med led
- Cusco LCA justerbare bærearmer bak
- Cusco auto levelizer
- Greddy air intake
- Greddy EVO3 eksos
- KW Variant 3 coilovers
- STI frontleppe
- Perrin kort antenne
- OEM Toyota armlen
- TRD ducktail (bestillt)
Min tidligere bil var en Toyota MR2 sw20. Ut i fra bildene av denne skjønner dere sikkert hvordan BRZén vil bli. Lav og brei
Før og etter
Fra den tiden jeg sikklet etter en BRZ som sto i Bodø men ble solgt til Trondheim
Par bildet fra Helgen jeg hentet bilen
Stoppet innom ACR på Club Honda Norge´s landstreff. Her ved siden av min fars Honda NSX.
Var raskt ute med å montere et armlen fra Toyota.
Byttet ut noen pærer med led fra Superbrightleds.com
Skiltlys
Bagasjerom
Ryggelys
Ryggelys og tåkelys
Grøftelys
Ble fort lei av symaskinlyden fra bilen. Så etter mye søking og lytting til youtube klipp, endte jeg opp med å handle GReddy EVO3 eksos. Prøvde å kjøre bilen uten db-pluggene først, men ble alt for mye bråk og resonans.. Dermed står de montert i hele tiden. Lyden med dem i er jeg utrolig fornøyd med! ikke noe resonans i kupeen og er fint å kjøre på langtur med!
Klargjøring/ detailing for Sommertreff´s høsttreff på ACR. Her ble det brukt Scholl s3 gold på de groveste plassene og Scholl s30+ på resten av bilen. Avsluttet med to lag Swissvax Concorso. Innvendig ble setene smurt med Swissvax leather milk og Swissvax Alcantara cleaner, resten ble renset med Swissvax Interior spray.
Maskert og klar for lakkrens
Litt bildet av sluttresultatet
GReddy eksosen smurt inn med Mothers Alu & Mag Polish
Samme dag som Sommertreff skulle starte, kom det plutselig et sett med KW Variant 3 coilovers på døren. Dermed ble det med en gang montering og grov justering av camber forran og spissing. Det er også montert Cusco adjusable levelizer, for å stille lysene etter bilen ble senket.
Ikke lenge etter treffet, kom "STI" leppen i posten. Krevde litt sliping og lakkering for å få den 100%
Hadde lite å gjøre en dag på jobb. Lakkerte grillen på forskjermene for å få en STI look.
Siden det ikke er mulig å stille camber bak på de orginale armene, var jeg nødt til å bestille justerbare bærearmer bak for å komme gjennom firehulskontrollen. Kjøpte Cusco sine LCA armer da jeg har mye god erfaring med cusco tidligere.
Cusco vs. OEM
Klart for demontering
Montert
Firehjulskontroll tatt og bilen er godkjent av vegvesenet
Her om dagen kom GReddy air intake og fikk nye DRL lykter på garantien. Fikk fukt/basseng i lyktene allerede etter en uke med bilen.. Men garanti er en fin ting

Fjernet "sound tube" systemet som BRZ/GT86/FR-S kommer med. Det er et system som slipper lyd fra innsuger og inn i kupeen. Dette fjernet jeg. Ble mye mer ryddig i motorrommet!
Gikk å fortalte til alle før jeg kjøpte bilen, at orginalvingen var det første som skulle bort. Lurte meg selv til å like den, helt til en dag da jeg bare MÅTTE bestille ny spoiler. Endte opp med TRD sin ducktail

Den skal vel komme på til neste helg.