litt har skjedd siden sist. Har ikke vært så flink til å ta bilder underveis, men har fått tatt noe.
Skiftet olje for første gang da bilen hadde rundet 5000km. Da jeg har en extra jobb som selger i en bilxtra forhandler har jeg litt fordeler på div varer, derfor ble det brukt Valvoline olje. Leste litt på diverse forum og ble litt skremt fordi jeg ikke hadde skifte olje tidligere.. Var mye skremsels bilder ute på nett. Det hadde jeg ikke trengt da det va generelt lite spon i motor/gir/diff oljen! Hadde Valvoline SynPower 0w-20 på motoren og Valvoline SynPower TDL 75w90 (tror jeg) på girkassen og en Valvoline olje på diffen som jeg ikke husker navnet på. Giroljen viste seg å ble et STORT problem.. Om morgen når jeg skulle på jobb, var det ikke snakk om at den skulle inn i 2. gir. Det krevde mye bryting for å få den i gir. Også nedgiring fra 3. til 2. og 2. til 1. gir. Bestillte opp Redline MT90, da jeg tidligere har hatt kjempe god erfaring med denne giroljen. Tømte ut Valvoline oljen som var blitt hele en uke gammel og fyllte på MT90. Kassen ble mye bedre å gire med enn hva den var med orginal oljen!
Ikke mer enn normalt på et første oljeskift. (girkassen)
Etter dette ble det så lagt om til piggdekk og Tectylert hele bilen grundig. Mange lurer kanskje på hvorfor akkurat pigg?! Her nord er det mye isføre, og bilen vil bli brukt litt til iskjøring i helgene utover vinteren. Derfor ble det Nokian Hakka 8 205/45r17.
SÃ¥ mottok jeg Beatsonic "shark fin" antenne og litt mer kosmetisk snacks

Hadde bestillt en "STI" frontleppe i sommer før jeg kjøpte bilen, denne mottok jeg knekt brettet og teipet fint sammen.
Denne har i lang tid ligget i veien, så jeg var ganske så klar for å kaste denne rett i søppla helt til jeg kom på at jeg kunne fikse denne og bruke den på vinteren.
Gikk akkurat å få inn side og bak skjørtene og STI diffuseren.
Lagt fint ut på stue gulvet
Brukte sist helg på å slipe og tilpasse alle skjørtene og leppene, og ikke minst lakkere og montere

Alt lakkert svart med 20% glans.
"Vinterleppen" montert etter reprasjon og lakkering. Sommerleppen er også lakkert om igjen og ligger klar til det blir bar asfalt.
Noen ganger er det bare fint å jobbe som billakkerer...
Så til dagen i dag. Har vært i kontakt med service og garanti verkstedet til Subaru i Bodø. Har siden jeg hentet bilen ut fra butikken, hatt en svak hyle lyd i venstre bremse forran. Bilen var da kjørt 10km og nå har jeg akkurat passert 6000km. Da jeg tectylerte bilen oppdaget jeg at bremseskiven hadde fått seg et stygt slipespor. Har som sagt vært i dialog med Subaru Bodø og Subaru Norge, og skal neste mandag på verksted for å få fikset dette på garantien og lagt inn nyeste software oppdatering
Venstre side
Høyre side
