TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Pendlerbil

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #445109  av inzane2012

hahahahahahah, faen da arild, du kunne jo bare komt ned til og kjøpt min jo :) har jo samma bare 84 modell, og min har bare gått skarve 103k km :) er jo knapt innkjørt :)
 #445114  av inzane2012

Hadde vert artig å prøvd en av de siste utgavene av en carina med 3gen 3sge motor i da :)

Nesten litt irriterendes at min er 84 og ikke 83 mod, siden 84 var det året di kom med framhjulstrekk... Og arild, du må vere obs på vinterføre med den den, for den rævva kommer FORT :) Her i fjor vinter kom jeg gjennom en slaaaaaaaaak venstre sving på sørpete føre i ca 30-35kmt, og ræva kom som ett olja lyn, stod med fronten oppi ei snøfånn før jeg fikk supp for meg :) Heldigvis var det eneste som kom skade var egoet mitt :D hehe.
Men alt i alt en kanon bil, drit lett å skru på, tonnevis med plass i motorrommet. Ikke noe elektronikk tull. Men sjekk under pakningen til bakluka di for rust, min har rusta gjennom der så får mye vann inn i bagasjerommet. Sjekka på min og det er spesiellt rundt bøyen der som hengslene er, ser ut som litt dårlig sveising/fuging.
 #445134  av ArildM

Ble dårlig med Carina gitt, når jeg kom å skulle hente den satt selger og en mørkhudet av våre nye landsmenn i den og snakka.
Gikk bort og spurte om han hadde solgt bilen nå, og joda det hadde han. FORBANNA TOSK sa jeg og slo igjen døra og dro :roll: Mye seriøse bilselgere der ute i dag. Glad for at jeg ikke har kjørt 100mil for å hente bilen som vi hadde både håndtrykk og muntlig avtale på at jeg skulle få kjøpe :roll:

Jaja, leitinga går videre :)

Spekulerer på Carina E, eller Corolla av litt nyere sort nå (90tall ish), dukker vel opp noe lurt.
Har også en TA60 på hånda, men det er litt stag og no småtterier som må byttes for å få den EU ok :P
 #445135  av Myklebust

Fy fa*n! :evil: "Skudd for baugen" veit du.. Enkelte folk.. Du hadde avtale om å hente den? Kan nesten lure på om han misforstod? At "har du solgt bilen nå?" så tenkte han på deg og sa ja?

inzane2012 sin då, kanskje?
 #445150  av ArildM

Klart avtalebrudd, fikk jo med meg kjøpekontrakten hjem!
Meeeen, ble da en annen Corolla :-) http://www.finn.no/51682471
Full historikk fra Toyotaverksted, tantekjørt, lav km og en real pris :-) tilogmed trekkkrok slik at jeg får brukt hengern en kamerat av meg har lånt i 5 år :mrgreen:
 #445154  av Zepticon

ArildM skrev:Klart avtalebrudd, fikk jo med meg kjøpekontrakten hjem!
Send han regning for bensin og bompenger :)

http://lovdata.no/lov/1988-05-13-27/§22
§ 22.Innledende bestemmelse
(1) Dersom tingen ikke blir levert eller blir levert for seint, og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på hans side, kan han etter §§ 23 til 29 kreve oppfyllelse, heving og erstatning samt holde kjøpesummen tilbake etter § 42. Hans rett til erstatning faller ikke bort ved at han gjør gjeldende andre krav eller ved at disse ikke kan gjøres gjeldende.
(2) Dersom selgeren ikke i tide oppfyller sine plikter ellers etter kjøpet, gjelder bestemmelsene om forsinkelse tilsvarende så langt de passer, likevel ikke § 25 (2) og (3).
 #445157  av ArildM

Orker ikke å lage sak på det, er ikke så smålig at jeg gidder kaste bort mi egen tid på det der, selv om jeg sikkert har en solid sak. Daukjørt som bare pokker nybilen :-) ellers virker bilen veeeldig bra, meget praktisk og :-)
 #445158  av inzane2012

hehe, bare en kur som funker på daukjørte biler ;) hehe