magnesmurf skrev:Med tanke på at begge motorer er 3sge, ville jeg holdt helt kjeft om evt motorbytte. Ingen som oppdager det med mindre de er eksperter på mr2.Er en rearcut som blir valgt i tilfelle. Forstår det slik at David kan skaffe dette for meg og han er selv opptatt av at alt skal være komplett, slik at det blir en bolt on operasjon.
men jeg ville kjøpt et komplett rearcut fra en mr2 med beams motor. Ikke kjøp motor fra celica eller andre beams biler.
kjøper du fra mr2 koster det mer, men du får alle deler til å passe bolt on, uten noen form for modifikasjoner. Og da ser alt fabrikksbygget ut.
Viser du bilen til biltilsynet er det god sjanse for å bli oppdaget mtp motorbygge, og da kan du få avskiltingsbegjær, og må byttetilbake til orginal motor. Godkjent får du det bare med masse papirer. Og da er det like enkelt å få godkjent turbomotor.
ville også vurdert å lakkere innsuget og toppdekslet i beams motoren til en annen farge enn rød, da de ser trimmet ut orginalt.
svart eller sølv er nok bedre hvis du blir stoppet i kontroll.
Om jeg bytter kommer jeg til å holde kjeft om dette. Blir det spm ved neste eu kan jeg si at jeg har lakket innuget, sett noen som har "pimpet" opp den originale 3sge ved å lakke den rød:

(noen som har lyst på beams?).
Kan jo selvsagt høre hva David tenker om å lakke den svart. Skulle jo ikke være så mye ekstra når motoren er ute. Men regner vel med at den blir værenes rød.
Hva tenker du selv om å bytte til beams Magne? Hadde jo vært stilig om vi to holder David sin beams mr2 med selskap

TOYOTA MR2 SW20 - BLACKBIRD