Slicks burde funke bra for selve grepet i bilen, men du vil nok til tider få problemer med oljetrykket i motoren.
Så for at den skal holde på bane over tid, så må du finne en løsning på og holde oljetrykket oppe ved lange høyre svinger.
Alternativ som jeg ser:
1: Moroso bunnpanne ( hvis det er en 2 gen) : billig og enkelt, fungerer mye bedre en orginal, men fortsatt ikke 100% sikkert ( aldri testet med slicks.. )
2: acusump: enkelt og montere, og skal klare og holde trykket opp i svinger hvor du mister trykket på slutten av svingen. Litt usikker på hvor bra det vil fungere i lengden siden oljetrykket vil være lavere rett etterpå den er blitt tømt siden oljepumpa da også må fylle opp beholderen til accusumpen... ( fredrik med den gule rally 185`n kjører med dette)
3: tørrsump: dette er HELT KLART den beste løsningen. koster en god del, men da er det aldri noen problem med oljetrykk med mindre du ligger på taket og ruser bilen..
Finnes et par i usa som lager kit til mr2 turbo. ( helt klart den løsningen jeg hadde gått for om det var meg som skulle bygge en driftsikker banebil hvor jeg skulle bruke race slicks.. )
Så for at den skal holde på bane over tid, så må du finne en løsning på og holde oljetrykket oppe ved lange høyre svinger.
Alternativ som jeg ser:
1: Moroso bunnpanne ( hvis det er en 2 gen) : billig og enkelt, fungerer mye bedre en orginal, men fortsatt ikke 100% sikkert ( aldri testet med slicks.. )
2: acusump: enkelt og montere, og skal klare og holde trykket opp i svinger hvor du mister trykket på slutten av svingen. Litt usikker på hvor bra det vil fungere i lengden siden oljetrykket vil være lavere rett etterpå den er blitt tømt siden oljepumpa da også må fylle opp beholderen til accusumpen... ( fredrik med den gule rally 185`n kjører med dette)
3: tørrsump: dette er HELT KLART den beste løsningen. koster en god del, men da er det aldri noen problem med oljetrykk med mindre du ligger på taket og ruser bilen..
Finnes et par i usa som lager kit til mr2 turbo. ( helt klart den løsningen jeg hadde gått for om det var meg som skulle bygge en driftsikker banebil hvor jeg skulle bruke race slicks.. )
http://www.loberg-tuning.no
4WD Rototest. Ta kontakt for justering\bremsing av din bil.
89 celica gt4. moro bilen. 711AWHP.. ( 9.89 -231kmt Verdens raskeste 165 ?) Built\tuned\driven by me
4WD Rototest. Ta kontakt for justering\bremsing av din bil.
89 celica gt4. moro bilen. 711AWHP.. ( 9.89 -231kmt Verdens raskeste 165 ?) Built\tuned\driven by me
