Audun F skrev:Da er det kroken på døra dessverre. Motoren som vi satte sammen fra grunnen av må total-overhales hvis det skal bli noe ut av den. Jeg orker ikke putte mer penger i en middelmådig motor og kommer derfor til å legge hele bilen ut for salg - slik den står.
JADDA! Særlig! Nei, motoren er det over og ut for, selv om det sikkert er lagt ned tid og penger for 2 Beams i den 5SFE motoren...
Helt seriøst er jeg nå på jakt etter en 5SFE som passer rett nedi i en 1992 MR2 (plug-and-play). Jeg har sjekket ebay uten å finne noe særlig, men jeg skal høre med Egon om han har noe liggende...
Er det noen som vet om noen som har en 5SFE stående som jeg kan få kjøpt er det bare å si ifra.
Hvorfor i all verden vil jeg ha nedi en slik møkkamotor? Vel, bilen min er levert med 5SFE, så da må det nesten sitte i en 5SFE når bil en skal vises for å få igjen skiltene + at det er best å ha en original motor nedi der når man skal vise den for godkjenning av ombygging 
Så nei, skal ikke selges 
Hvis det bare er selve innmaten i motoren som er gåen, kan du nok få tak i en billig 5sfe motor.
Det forutsetter at du kan bruke de fleste delene fra motoren du har, og kun trenger komplett blokk med innmat.
Camry ble levert med 5SFE. Å finne en 90-96 modell camry som fortsatt går, evt hente motor fra en opprustet bil på høggern er ikke noe problem. Det finnes flust av slike biler og motorer i norge.
Denne typen:
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... rough=true
Selv om den var temmelig overpriset. Bør fint la seg gjøre å finne en slik til rundt 5000kr, som er rustet i filler, men motormessig bra.
Vær forresten obs på at biltrangsynet kan krangle når motoren din ikke har samme nummer som den som kom med bilen orginalt, så derfor er det veldig greit hvis blokk fra orginal motor kan brukes.
Hva er det som er feil med motoren?
Ble ikke topp og blokk overhalt hos noen som hadde peiling på hva de gjorde?
Ingen er tøffere enn toget! Hilsen lokføreren
1995 Mr2 Gti.
2014 Lexus IS 300h F-sport.