Hei ! har tenkt mye fram og tilbake på og bygge min 3sge 3th gen om til turbo.. men lurer på om det er bare rett og slett tull eller går det å få en bra motor ut av det ? evt.. hva må jeg bytte i motoren for og kan ladde f.eks 1,2 bar

ArildM skrev:Da importerer du en motor som er ferdig bygget for å tåle turbo originalt.Nja....
Skal du endre den motoren du har til å tåle såpass mye trykk før du forberede deg på en komplett overhaling med masse nye dyre deler, sett av 50-100'000,-.
Evt betal 10-20lapper for en komplett 3SGTE 3.gen eller 4.gen
donk2k skrev:ArildM skrev:Da importerer du en motor som er ferdig bygget for å tåle turbo originalt.Nja....
Skal du endre den motoren du har til å tåle såpass mye trykk før du forberede deg på en komplett overhaling med masse nye dyre deler, sett av 50-100'000,-.
Evt betal 10-20lapper for en komplett 3SGTE 3.gen eller 4.gen
selve motoren trenger bare nye stempler, toppakning og studs til toppen. Da tåler den mye..
I tilegg kommer desverre dyser, bensinpumpe, turbo, datasprut, intercooler osv osv
ArildM skrev:Aboslutt best er å bruke en 3SGTE motor slik jeg ser detJeg har en totaloverhalt 3SGTE motor som er til salgs. Kun gått 10.000 km!!