TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mr2 Turbo banebil. TRD 2000GT

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #447306  av Stian AB

Har vært litt pause med skruinga på mr2èn den siste måneden, for den har vært til burbygging. Jeg har fått handla inn noen deler da, som Moroso bunnpanne, Sard bensintrykksregulator, 2 l catchtank, 10 raders oljekjøler ++.

Planen om vannavkjølt ic har blitt dumpa, så nå blir det stor luftavkjølt som skal plasseres et sted med mye frisk luft :lol:
Blir mindre kg med en vanlig ic, mindre som kan gå galt og mye billigere siden jeg har en liggende.

Ellers skal spoileren festes til to "staaaag" som blir festet til ramma på bilen, ikke på bakluka som den er nå. Da får jeg den litt høyere, og den vil nok skape mere press ned mot bakken. Er ikke helt sikker på hvordan jeg skal løse det med bakluka som bør kunne åpnes uten altfor mye jobb. Noen ideer?

Har også planer om å lage en luftesluse inn frontfangeren å ut panseret som vil skape bra med downforce :D

Fikk flyttet sikringsboksen som satt i motorrommet bak i bagasjen før jul, å fant ut hva de fleste ledningene var..Men fikk ikke startet bilen. Bensinpumpa går, starteren går,men ingen gnist på pluggene. Skal prøve igjen når jeg får henta bilen i løpet av uka. Kan det være en startsperre som kødder det til?

Legger ut bilder av buret i løpet av uka.
 #447318  av 3rlend

Hvis du har herja med ledningene: jeg glemte av Jordinga til coilen en gang, da fikk jeg verken bensin eller gnist :p
Mtp ic. Så kan du jo bare kaste den i bagasjerommet som "alle" gjør?
 #447324  av Stian AB

3rlend skrev:Hvis du har herja med ledningene: jeg glemte av Jordinga til coilen en gang, da fikk jeg verken bensin eller gnist :p
Mtp ic. Så kan du jo bare kaste den i bagasjerommet som "alle" gjør?
Kanskje det er noe dårlig jording ja..det skal jeg få sjekka opp. takk :D
kjøler ikke bra nok nedi bagasjerommet, men opp av lokket burde funke bedre.
 #447332  av Stian AB

ArildM skrev:SÃ¥nn da:
http://www.mr2beast.com/tmic.htm
Ser jo litt finere ut i alle fall :)
For mye jobb for noe som sikkert ikke funker helt 100.. Utseende bryr jeg meg ikke så mye om, bare det funker bra til banebruk!
 #447393  av Stian AB

Buret er ferdig :D
bilde 1(3).JPG
bilde 1(3).JPG (836.01 kiB) Vist 2345 ganger
bilde 2(3).JPG
bilde 2(3).JPG (859.02 kiB) Vist 2345 ganger
bilde 3(3).JPG
bilde 3(3).JPG (741.43 kiB) Vist 2345 ganger
bilde 4(3).JPG
bilde 4(3).JPG (816.19 kiB) Vist 2345 ganger
 #447442  av Stian AB

Fortsatt ikke fått start på bilen. Er ingen gnist på pluggen.. Bensinpumpa går, og starteren drar rundt. Noe mer hører jeg ikke/skjer ikke.

De blå ledningene går til bensinpumpa, de røde til starteren, de svarte litt større med rød stripe er til tenning/ign og de store hvite er fra dynamoen. Det er en svart ledning med gul stripe som går til et rele ( circuit opening relay) i boksen. Den jeg ikke vet hvor skal er den hvite med svart stripe. Går tynn ut fra sikringsboksen, deretter deler den seg og blir tykkere. ??
Er også mange andre små ledninger som vist på neste bilde, men de har gått til diverse andre ting som jeg tror ikke har noe med motoren å gjøre.

Det jeg har gjort for å prøve å starte bilen er : kobla blå ledninger, svart med gul stripe,to store hvite, store svarte med rød stripe til en grov ledning rett fra batteriet. 12v. så har jeg tatt de røde bortpå den grove ledningen med 12v, som har gjort at starteren går rundt. Men som sagt, bilen starter ikke.
Er det ingen som har noe greie på dette?
bilde 2(4).JPG
bilde 2(4).JPG (953.83 kiB) Vist 2328 ganger
bilde 3(4).JPG
bilde 3(4).JPG (832.64 kiB) Vist 2328 ganger
bilde 4(4).JPG
bilde 4(4).JPG (860.9 kiB) Vist 2328 ganger
 #447445  av ArildM

Kanskje ikke til hjelp, men jeg holder meg laaangt unna ledningsnett på biler. Er voodoo for min del åssn de greierne funker.
Til slike prosjekter har jeg brukt Tweaked Preformance, eller Wiregap som lager custom ledningsnett til alt av Toyota. Betaler gledelig for å få noen proffer til å lage slike ting til meg :oops:
 #447468  av 3rlend

det kjøler ganske bra i bagasjerommet :P går luft fra luftinntakene -> inn i bakskjermene og bak i bagasjerommet :D et sett vifter under som drar ut luft funker, samtidig kan du lage et scoop på bagasjerommet :)

når det kommer til det der elektriske sier jeg pass. jeg hater strøm :(
 #447472  av Stian AB

3rlend skrev:det kjøler ganske bra i bagasjerommet :P går luft fra luftinntakene -> inn i bakskjermene og bak i bagasjerommet :D et sett vifter under som drar ut luft funker, samtidig kan du lage et scoop på bagasjerommet :)

når det kommer til det der elektriske sier jeg pass. jeg hater strøm :(
Har lest litt rundt på nettet, og det som de fleste erfarer er at det kjøler greit til gatebruk. Til hard banekjøring stiger innsugstempen altfor høyt.
 #447500  av vegardsandvik

Jeg holder akkurat på med å montere ic i bagasjerommet. Jeg spurdte de som laget kit'et til meg (racerxfab.) og de mente at scoop på toppen og hull i bunn + vite på ic skulle holde for banebruk. Da med ca 650hk. Går din seg varm under hard banekjøring? Lurer selv på om det vil holde...
 #447509  av Stian AB

vegardsandvik skrev:Jeg holder akkurat på med å montere ic i bagasjerommet. Jeg spurdte de som laget kit'et til meg (racerxfab.) og de mente at scoop på toppen og hull i bunn + vite på ic skulle holde for banebruk. Da med ca 650hk. Går din seg varm under hard banekjøring? Lurer selv på om det vil holde...
Jeg har ikke prøvd med den løsninga selv, men monterer ic opp under spoileren for å være sikker på at det funker. Er mye mindre jobb å gjøre det sånn også, med scoop og vifter. Har ikke funnet noe på nettet der noen har vært strålende fornøyd med ic nedi bagasjen enda. Til banebruk altså..
 #447526  av Stian AB

Tror jeg har funnet feilen. Den hvite ledningen med svart stripe skal jordes, men når jeg måler den med multimeter så viser det 5v ut av den med tenninga på. Altså er det noe galt et sted. Når jeg prøver å jorde den så smeller EFI sikringen.
Kan noen prøve å måle den samme ledninga på sin egen bil? Eller se hvor den skal jordes.

Jeg synes det er rart at det er positiv strøm i en ledning som skal jordes :lol:
 #447608  av Stian AB

Ny hjemmelaget rattstamme er på plass. Mange kilo ble spart her siden den orginale klumpen med alle innstillingene er tung.
Snap off er satt på handlelista, og et nytt OMP ratt er bestilt. Begynner å bli dårlig plass inn og ut av bilen nå :lol:

Fått montert hurtiglåser på bakluka. Trenger de siden luka skal kunne løftes rett opp og av ved behov. Det blir firkantjern som skal imellom bakluka, ned i chassis å være fester til spoileren, ic og mulig oljekjøler.
bilde 2.JPG
bilde 2.JPG (857.86 kiB) Vist 2234 ganger
bilde 3.JPG
bilde 3.JPG (817.09 kiB) Vist 2234 ganger
bilde 1.JPG
bilde 1.JPG (843.98 kiB) Vist 2234 ganger
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9