TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Thomas sin MR2 SW20 - BlackBird

• Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #450133  av magnesmurf

marlboro1310 skrev:Herregud for f... kom med bilder! hvor bor du? Jeg vil prøvekjøre, kanskje ikke turbo er det man sikler etter likevel Thomas! :D
Bilen hans er ikke ferdig bygget ennå. Den står vel hos verkstedet som holder på med prosjektet akkurat nå :wink:

Thomas bor på østlandet. Så det er et stykke unna Harstad. David her inne har jo også en 3sge beams i sin mr2. Men han holder jo også til på østlandet :wink:

Beams vs turbo har blitt diskutert tidligere i denne tråden, samt flere andre steder på forumet :wink:
 #450134  av marlboro1310

Ja vet, men vil prøvekjøre uansett en vakker dag, er bare en flybillett unna...diskusjonene mellom de to versjonene kjenner jeg en del til kan man si :lol:
 #450144  av magnesmurf

Du får spørre pent. :wink:

Jeg hadde nok byttet til beams jeg også, hvis jeg hadde hatt 156hk motoren.
Ikke så stor forskjell på min 175hk og på 200hk beams, annet enn at kreftene kommer 2000rpm tidligere i beams. Derfor føler jeg ikke at det er verdt det i min mr2.

Ville nok uansett prøvd meg på en beams hvis jeg skulle byttet motor, da jeg ser sjarmen med sugemotor.
Turbo er lettere å trimme ytteligere, men det krever mer vedlikehold. Personlig synes jeg det er noe eget med en skikkelig sint sugemotor :mrgreen:
 #450148  av ArildM

En bone stock 3.gen 3sgte i Smokey, har holdt ut i snart 10 år i smokey, og sikkert ørten år før det :)
Så en turbomotor kan være like holdbar den, problemet er vel bare at den er så enkel å trimme :wink:

Men nå har jeg jo gleden av både 20v blacktop og 3sgte, så da er valget fritt hver morgen :)
 #450156  av marlboro1310

Noen 3SGTE MR2 som er godkjent som du har lyst å kvitte deg med?
 #450157  av GhostRider88

Gleder meg som en liten unge selv på oppdatering fra verkstedet :!: Meget mulig (uten å love noe) at det dukker opp bilder iløpet av neste uke :) Kommer uansett bilder når ting skjer ;)

For meg er det sugemotor som gjelder, men vil ikke gå inn på en diskusjon på NA vs turbo. For noen handler om følelser og feeling, ikke bare krefter ;)
 #450158  av marlboro1310

Er det noen kjent aktør som bygger på bilen din? Kjører du løpet helt ut med søknad til ombygging hos Spesialenheten hos BT og alt eller? 8)
 #450179  av ArildM

Nice :) Toyparts vet hva de driver med! Dette blir konge 8)
 #450182  av GhostRider88

ArildM skrev:Nice :) Toyparts vet hva de driver med! Dette blir konge 8)
Jepp 8) De skal bygge den slik at det ser fabrikkorginalt ut. Har valgt å bruke orginale deler (+sette i LSD :twisted: ). Koster, men det er det absolutt vært i det lange løp...
 #450287  av GhostRider88

Da er bilen påbegynt og prosessbilder kommer etterhvert :)
Blir å bytte kløtsj og fremfre motorfeste i samme slengen. Utover dette så ser det bra ut fikk jeg vite av verkstedet etter en oppdatering i dag :)
 #450392  av GhostRider88

mr292 skrev:Dette blir bra :), motoren kommer til å se bra ut oppi bilen din, gleder meg til bilder kommer :)
Takk, ja, denne motoren er skapt for mr2'en :) Topp og innsug har blitt lakkert på nytt i beams rødfargen, og nye merker er montert. Gleder meg veldig til å se og prøve den!
  • 1
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • 102