TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Morsomme, stilige og idiotiske annonser -trÃ¥den

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #449843  av laffy

Selvfølgelig er den spesiell om den kun er laget i 250 ex. Problemet her er høyrerattet bil i Norge. Bortsett fra det, om man skal tenke fremtidig verdi, så er uskrudde biler fri for rust i nummererte serier klart mer verdt enn ihjelskrudde biler fra samme årgang. Til sammenligning så var det i følge google produsert 130.000 SW20.
 #449846  av magnesmurf

Selvfølgelig er en orginal bil som ikke er skrudd ihjel mer verdt enn et slitent eksemplar. Problemet her var at på tross av at dette er en nummerert spesialutgave, er det veldig lite som skiller den fra en vanlig 1996 mr2. Kun små detaljer, et nummer og noen merker.
derfor blir bilen heller ikke verdt mer enn dobbelt så mye som andre 1996 modeller som er i god stand.
 #449848  av inzane2012

nettopp det mangne her sier :)

Som LHD utgave kunne han sikkert fått 60-70k for den. Hadde den vert i orginal turbo utgave og LHD så hadde han vel kunne fått opp mot, og kanskje over 100k. Men som RHD, og eneste forskjell er 20+hk og litt smådetaljer, så er den i mine øyne ikke verdt 161 lapper...
 #449849  av magnesmurf

Strengt tatt er motoren akkurat den samme som i alle andre 1996 modeller. Like mye hk.
Tror han hadde fått bedre betalt for bilen hvis det hadde vært en vanlig 1996 sw20 med venstreratt, i samme stand og med orginalt skinn interiør. Tviler på at noen gidder å bla opp 160k.

Minnes den strøkne 1998 modellen som ble solgt for noen år siden. Den lå ute til nærmere 200k først. Men ble til slutt solgt for litt over 100k, og det var en 1998 modell med venstreratt, lav km.stand, skinn og skjelden farge kombo.
 #449850  av inzane2012

jeg tenkte på i forhold til 90+ utgavene med 156hk :)

Men ja, jeg tror og at han hadde fått mye mer for en normal 96 modell i samme stand, men 161k er nok aaaaaalt for høyt.
Egentlig er det litt synd at det har blitt sånn og da. Det er laaaangt mellom skikkelig gode eksemplar nå, og prisen på SW20 har jo fallt som en stein de siste 4-5 åra...
 #449852  av magnesmurf

Tipper at det er langt mellom gode eksemplarer til algs, nettopp pga at prisen har falt såpass.
De som har gode eksemplarer, selger nok ikke før prisene har økt litt igjen.
 #450235  av celicat23

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=62050124

Kan noen være så snill å kjøpe den bilen, rive av lamborghini emblemet og så sparke det opp i ræva på han som satte det på? Jesus.. Ikke nok med hengslene, men sette på lamborghini emblem på en mr2? Hvor jævelig idiot er det mulig å bli? Stakkars bil.
 #450239  av ArildM

Dyre bolt-on lambo hengsler er montert
:roll: :roll: :roll:
Ikke bare jeg som så denne annonsen og ble skremt skjønner jeg :roll:

Forøvrig lurer jeg på hvordan man skal regulere vinduene opp og ned når han har satt på dørtrekk myta på Mk1b og det er bare hull der bryterne til de elektriske vindusheisene skal være :shock: Når attpåtil de fleste MK1a i norge ble solgt med sveiv, så må jeg si at jeg lurer på om vinduene kan sveives opp og ned i det hele tatt lengre?

Med originale hengsler er den kanskje verdt 20 lapper, men selv da er det for prosjektbil å regne.
 #450240  av celicat23

Ja jeg skjønner ikke hva folk tenker med noen ganger. Det er greit vi har forskjellig smak, og jeg kan skjønne lambo-hengsler. Jeg liker det ikke, men jeg skjønner det. Men å sette på lambo merke på bilen? Det er bare idiotisk.

Noe som er like dumt?
www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=61739286
En lakkert gammel ascona med 80-talls styling, uten godkjent motor... KUPP til 169.000kr :roll: :lol:

Noe som IKKE er dumt? Tyske doruller på gamle toyota'er:
http://www.finn.no/finn/car/used/viewim ... e=61800774
Blad litt i bildene... Den hvite celica'n ser veldig nice ut!
 #450250  av ArildM

Celicaen er nice! 8)
Carinaen min TA12 som ble bygd på samme understell og ramme som TA22 :) Så det er vel så nært som jeg kommer Celicaen, selv om den er finere utenpå :P

KE70en er vel Holger sin gamle? Synes å huske å ha sett den i Trondheim på C&C et par ganger :)
 #450256  av inzane2012

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... rough=true

sjelden lekkerbisk til salgs her :) men kanskje en litt stiv pris. en plass rundt 80k tror jeg burde vere levelig for dette eksemplaret. Men sjeldent å se en såppas "ny" modell med så lav km stand da. Håper denne går til noen som vet å ta vare på den og ikke ihjel kjører den eller kræsja den etter 2 uker...
 #450257  av magnesmurf

Absolutt et godt eksemplar. Desverre er nok mr2 i øvre prisleie blitt gankse tungsolgte. Men får for all del at det lusker en entusiast i buskene som slår kloa i denne bilen. Lav km gjør den jo veldig attraktiv :mrgreen:
  • 1
  • 160
  • 161
  • 162
  • 163
  • 164
  • 288