TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Ny Bil:) Trenger rÃ¥d.

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #45064  av Marlboro
 
HEi alle sammen.
Jeg er snart en stolt innehaver av en Toyota Celica CS 92 mod. Har fått ordnet lån, og en brukbar bra forsikring, men for at jeg i hele tatt skal få forsikre i det selskapet krever de at jeg installerer en Tracker. Noen som har noe erfaring med det? ( forsikringen på 10 k i året, 6000 i egenandel, jeg er 22, 30% bonus).
Bilen er original og jeg skulle gjerna ha fiksa litt på den( mer kraft, ikke utseende) . Jeg har ca 20-25k å bruke på dette, hva vil dere anbefale??

 #45071  av sleeper
 
Hvor pokker fikk du så billig forsikring da???

 #45072  av Marlboro
 
Jernbanebanken...bare for oss som jobber i jernbanen:)

 #45082  av jan-erik
 
Marlboro skrev:Jernbanebanken...bare for oss som jobber i jernbanen:)
...eller er så heldig å ha en far som jobber der :-)

6300 i forsikring MR2 MK3, fri kjørelengde, 75% bonus, full kasko og forsikret ekstrautstyr/styling for 40.000,- .

Eller hva med 3800,- i året for '01 Octavia 1.8turbo L&K med 12000 kjørelengde, full kasko. 70% bonus :lol:

Fikk akurat innbetaling på forsikringa i dag. Totalt 8773,- for et halvt år. Dekker da forsikring på 3 biler og villa.
 #45084  av Dice
 
[quote="Marlboro"] men for at jeg i hele tatt skal få forsikre i det selskapet krever de at jeg installerer en Tracker. Noen som har noe erfaring med det? quote]

Vet ikke helt hvor du bor, men @lpher kan sikkert hjelpe deg med kontakter.

Ihverfall i Ozlo så jeg at G. Myhren Mobildata hadde en sånn tracker. Du kan ringe til dem. Tror ikke det er så altfor dyrt.

Gå inn her, og så på "sikring"

http://www.gmyhren.no/index_hoved.html

 #45091  av CelicaTurbo
 
hm, min Celica er også forsikret hos Jernbanen og jeg betaler 7400,- med 50% bonus, det vil vel være omtrent det samme som du da betaler for dine 30%.. men jeg har ikke noe krav om "tracker" på min forsikring, ikke enda ihvertfall :) All takk til min far for den billige forsikringen, og, jeg tror dere andre også kan takke ham for hadde det ikke vært for den forsikringen så hadde jeg heller aldri kjøpt en MR2 i sin tid... alle andre selskap da ville ikke gi meg noe billigere enn 23.000 i året, og siden det var uaktuellt så hadde det da ikke blitt noen ts-ogn :)

 #45095  av FalcoN
 
wohoo :D *takker din far* :)

 #45109  av Kjelliken
 
:D fælt hvor mye snakk det ble om forsikring her da.. hehe viktig det og men han lurte jo på hva han skulle bruke litt peng på og tuning og slikt.. og jeg sier begynn med eksos og filter og så ser du hva du har igjen etterpå.
Så skal vi komme med flere råd eterhvert..
jeg har aussie eksos fra turbo og til midten av bilen og derifra og bak HKS.
Jeg er meget fornøyd og det kommer på rundt 14000.- + montering :wink: luft filter har du så mye og velge mellom så der kan en gå seg vill.
jeg har HKS sit men etter jeg så en test her på forumet så er jeg ikke sikker på at jeg vil bruke det så lenge.. jeg skal ha meg apexi filter før sommeren er over.. :wink: ca 2000.- kjappe det..

 #45131  av Marlboro
 
Ca hvor mye ekstra effekt gir filter og eksos da? Er det mye å hente på å chippe?

 #45135  av kennethx
 
chipping er et litt utslitt begrep...


Det som vil gi deg mest bang for the bucks er helt klart å skru opp trykket på turboen. Men for å få fullt utbytte av det må du minst åpne opp eksosen. Jeg har Aussie hele veien bak, og det låter fint og bare det å montere eksosen gav meg mange ekstra hester. Grunnen til det er mest det man kaller boost creep. Dvs pga eksosen flytere lettere så stiger trykket litt. opp til ca 0.9Bar med aussie hele veien.


Hjernen, ECU'en, chippen eller hva du enn vil kalle det i CS'en har fuel map for turbo trykk opp til 1.2Bar. Dvs at så framt, bensinpumpen er i orden, toppen er i bra stand og alle slike ting, så kan du med eksos, og en boost kontroller få ganske mange flere hester. Det som vil gi deg aller mest gøy er fullt trykk i 1. og 2. gir ved montering av en boost kontroller. Det har UTROLIG mye å si. ECU'en gir deg nemmelig ikke "fullt" trykk før i 3. gir.

Jeg har montert en 2 stegs boost kontroller som lar meg veksle mellom 2 trykk, har en setting for 0.7bar til normal kjøring (det er forøvrig 0.2Bar opp i 1. og 2. gir fra normalt) og 1.0-1.1 Bar på high setting som jeg f.eks bruker på bane! Og da skal jeg love det 1. og 2. gir våkner opp fra sin ellers slappe hverdag.

Luftfilter er egentlig mest for lyden sin del, da det org. luftfilter kan ta deg til 300hk om du så vil, men da er det mye mer orginalt enn luftfilteret som begynner å slite som er mye dyrere.

Anyway...

kort fattet
1. eksos
2. boostgauge, IKKE biltema, kjøp noe pålitlig. (VIKTIG før steg 3)
3. boostcontroller

bang for bugs spør du meg...

 #45199  av sleeper
 
pokker ta da... jeg har forsikring i jernbaneverket jeg og men de skulle ha 16k for kasko på den(st165)
bet nå 6.5kmed delkasko jeg.....

 #45262  av Marlboro
 
Ring å hør hvor dyr den blir med tracker. Jeg måtte ha tracker for i hele tatt å få forsikre der.

 #45284  av sleeper
 
hm... kansje det hadde vært lurt... det ligger jo en DEL kroner i deler i den bilen som jeg ikke får på forsikringa!
hvor mye koster det med traker da???(el sånn guard-system greie)

 #45312  av gfc
 
Tracker. Fikk vite litt om den på jobb.

Det finnes 2 typer. En som går på GSM nettet og en som går på GPS nettet. Den er ca like stor som en gammel fjernkontroll til TV'en.

Den på GSM nettet er billigere, det som er dumt med den er hvis bilen blir stjålet og kjørt en plass der det ikke er GSM dekning så blir det vanskelig å finne den igjen.

Så har du den på GPS. Dyrere, men vanskelig å stikke av med bilen uten å bli funnet, hvis ikke tyven vet hvor den lille boksen står å hiver den ut.
 #45703  av ST205RR
 
[

har ikke hørt om at det er påkrevd med tracker her i nord :!:
jeg har ganske nylig tegnet forsikring og ble ikke spurt

betaler 5.442 kr på min GT4 8) 8) 8)

men må betale 9.442 kr på min honda cbr 600 99 mod :shock: :( :shock: