TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bremser??

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#45216  av PÃ¥l

Ang. bremser, regner med at caliperne på 92 modell MR2 er større enn 91? hvis jeg absolutt skal ha større bremser, går jeg nok for originale rev2 bremser, hvis jeg da ikke oppdager at større "performance" bremser blir billigere da... Har noen her kjøpt hårete bremsecaliper og skiver til MR2 MK2? Markus? Christian? Anyone?

EDIT: Takk, har forandret til mk2 nå. må ha vært trøtt hehe :)
Sist redigert av PÃ¥l den 25 mai 2004 22:06, redigert 1 gang totalt.

#45226  av spkstrp

tror enten hr Innset eller Mauset har byttet til cross drilled.. :)

EDIT: du SPURTE etter mk1 :)

#45240  av CelicaTurbo

nå har jeg undersøkt litt og MR2 mk2 første revisjon har 258x25mm skiver fremme og 262x16mm skiver bak, mens andre revisjon fikk 275x30mm skiver fremme og 280x22mm skiver bak. Celica Turbo veier 250-300kg mer enn MR2 men har 277x25mm skiver fremme (altså litt større diameter enn 2. revisjon MR2, men litt tynnereskiver) mens bak har Celica Turbo 288x10mm skiver, altså samme diameter som 2. rev MR2 men vesentlig tynnere :? Tykke skiver tåler mer brems før dem blir varme..

Angående bremser på MR2 så skal Brembo ha slissede skiver mener jeg, men kun i standard størrelse.. men som sakt tidligere vil jeg tro at kalippere og skiver fra 2. revisjon MR2 mk2 er en fin oppgradering for 90-91-modellene :)

#45293  av chris

CelicaTurbo skrev:nå har jeg undersøkt litt og MR2 mk2 første revisjon har 258x25mm skiver fremme og 262x16mm skiver bak, mens andre revisjon fikk 275x30mm skiver fremme og 280x22mm skiver bak. Celica Turbo veier 250-300kg mer enn MR2 men har 277x25mm skiver fremme (altså litt større diameter enn 2. revisjon MR2, men litt tynnereskiver) mens bak har Celica Turbo 288x10mm skiver, altså samme diameter som 2. rev MR2 men vesentlig tynnere :? Tykke skiver tåler mer brems før dem blir varme..

Angående bremser på MR2 så skal Brembo ha slissede skiver mener jeg, men kun i standard størrelse.. men som sakt tidligere vil jeg tro at kalippere og skiver fra 2. revisjon MR2 mk2 er en fin oppgradering for 90-91-modellene :)
Noe av det der stemmer ikke, for jeg har da vitterlig større bremseskiver foran enn bak. Og jeg var ute med målbånd, og målte til 30 cm ganske nøyaktig. Tykkelsen målte jeg ikke da, kan gjøre det neste gang.
(det jeg har skrevet nå kan vel mistolkes ganske heftig, eller hva? :lol:)

Jeg har hørt Brembo ikke har skiver til mr2, men finnes det altså? hva med fullt bremsesett fra samme produsent? (kaliptere, skiver, osv)

#45296  av The Doctor

Jeg fikk beskjed at dem ikke kunne skaffe komplett kit eller bare skiver!

#160192  av Rage

Drar opp denne litt igjen jeg:

Kan man bruke standard kalipere på 1991 modellen, selvom man setter på feks 1992 modell skiver? Altså, fra 258mm til 275mm? Eller større såklart. (Med standard caliper.)

Mvh