1. linje support her også!
Måtte i dag hjelpe en kunde som hadde kjøpt seg ny iPad, dette er mot normalt hver dag:
1. Hvor er facebook?
2. Hva er AppleID, det har jeg garantert ikke.
Etterfulgt av min forklaring om at du må ha det for å laste ned apper.
3. Hva er en app? Jeg skal bare ha facebook og skype og det der.
4. Finner ut eposten til kundes Apple ID, via den gamle iPad. Har selvfølgelig byttet 13 gmail adresser siden den gang, og har absolutt ikke tilgang til denne adressen.
5: Husker 50% sikkerhetsspørsmålene på Apple ID. Kommer etter 5 forsøk til en kombinasjon hvor både første og andre spørsmål er korrekt.
6. Får endelig logget inn på AppleID. Laster ned Facebook appen, har naturligvis ikke snøring på brukernavn og passord der heller. Finner på et mirakuløst vis en lapp nede i veska si hvor det står Facebook på, finner brukernavn, sender sms på tlf hennes, sender engangskode for nullstilling. Har ikke med seg telefonen, kommer tilbake om 30minutt. Må sende ny engangskode, dukker ikke opp. Enda en engangskode, denne dukker opp.
7. Hva med eposten min da? Getmail. må referere kunde til nærmeste get forhandler, kommer tilbake dagen etterpå, får endelig opp eposten også.
Så det tar jo bare 17 timer å få inn Facebook og alt det folk tar for gitt at det naturligvis er der, uten passord eller noe som helst. Alt bare på magisk vis er der! Passord er jo bare å lage nytt på...
Just another day i supporten. FML
NÅ MÅ DU JAGGU MEG HUSKE PASSORDENE DINE, sier jeg til slutt. Jada, det skal hun selvfølgelig
Men heldigvis er det mange som setter pris på hjelpen de får. Heldigvis