Vel vel vel, dagens aksjon ble ganske så langdryg.
Bare spammer her jeg., har fri så da blir det skruing som faen for og få den klar til storturen i sommer
Første gang jeg har skiftet regreim på en 3SGTE og det er alt annet enn lett på dette chassiset hahaha, JÆVELIG trangt!!
Jeg har hatt en trasig lekkasje fra noe som så ut som det var simmering til veivaksel, så den hadde jeg bestilt, men for og gardere meg så bestilte jeg en oljepumpe også.
Når jeg endelig fikk dratt av all den dritten som må av for og komme til så var det lekkasje fra både simmerring oljepumpe og simmerring veivaksel, ikke store greier men nok til og søle.
Jeg tenkte å bytte hele pumpa, men blueprinten var jo GANSKE feil, måtte ha bytta hele nederste biten over bunnpanna, men jeg tok en spansk en og pillet ut simmerringen på nyepumpa og satt i gamle, den gamle viste ingen synlige slitasjer så jeg regner med det holder videre
Steinhard gummi på simmerringene, ikke rart dem lakk.
Opp og ned opp og ned opp og ned hele jævla dagen på bukken haha.
Fikk på HKS reim og test-fit av det blanke glasset, det kommer seg! Blir vask og shine til slutt i motorrom, en del biter og skruer som skal ut og lakkeres så det ikke ser så dumt ut med litt nytt og litt råtnet.
Hadde lyst på lilla kamakseldrev også, men jeg leste en skrekkhistorie om en liten batch av hjul som var så skarpe at dem skjærer opp reima, tok ikke sjangsen da dem som selger disse har sikkert liggende leeeenge slike feilproduserte, og dette her er bra nok innstilt og det kreves ikke så, leaving it.