Takk for innspill! Blir raskt mye klokere på hva jeg burde velge når jeg leser dette.
Ville nok nok ha angret om jeg hadde lagt med 25k i nye dempere som kun gir en aning bedring enn OEM.
Følelsen av å sitte på med Magne sin var helt ulikt min og er noe tilsvarende jeg er ute etter, dog kanskje ikke fult så stivt (veiene rundt her jeg bor er ikke akkurat banekvalitet....). Nå har jeg undersøkt mer om H&R fjærene og sett flere som skriver at de er i det stiveste laget
They have an enormously high spring rate up front and a normal spring rate in the back, resulting in a rough ride and miles of understeer. If you care at all about handling or ride quality, I'd really recommend getting a different spring.
Kilde:
http://www.mr2.com/forums/archive/index.php/t-4028.html
Så da blir det å se etter andre fjærer. De som MR2-BEN har å velge mellom er disse:
Sachs Standard ride height
H&R 20mm lowered
Apex 30mm lowered
Tein 37mm front, 38mm rear lowered
Spax 40mm lowered 1989-1994
Spax 40mm lowered 1985-1999
Lesjöfors 40mm lowered
Basert på disse, er det nok Sachs Standard ride height som er det beste valget for min del, og det vil jo gi litt senk i forhold til min 91 som ikke er senket noe fra fabrikk?
Det er også viktig at dette er/kan godkjennes.
Ser også at dette er en kombi som anbefales om man ikke ønsker å senke nevneverdig, samt beholde en viss komfort og forbedret kjøreegenskaper;
First and foremost, is the car being lowered important or a necessity? If it's not, one of the best combo's you can get in terms of performance and comfort would be Koni Yellow (or yellow bilstein) shocks/struts and 93+ OEM springs. It would give you a more supple ride with more suspension travel, but still provide a vast improvement in handling and cornering.
Men hadde ikke vært dumt å sitte på litt mer for å kjenne om jeg synes det blir for stift. TRD og H&R fjærene skal være temmelig like når det gjelder stivhet, så det vil gi meg en god pekepinne på hva jeg kan forvente