TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Hjelp til rett felg og innpress (coilovere!)

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #454241  av Glenninatoren
 
Hepp!
Kjører nå på 17x7 et40 foran og bak med 215/40 dekk (bare for å ha noe å rulle på), og liker ikke oppførselen på bilen i svinger og tenker å få mer gummi bak. (Se bilde)

Monterte kw v3 coilovere i vår og dette med klaring og innpress og hva som subber og ikke gjør meg sprø :P
Det er såvidt klaring til fjær foran, mens det er plenty med plass bak(ser også ut som felgen er gjemt under hjulbuen bak).
Leter rundt om på nett og alle sier forskjellige ting, og lurte på om noen har erfaring eller tips!
Er på jakt etter noe som ser jevnt og bra ut både foran og bak, samtidig som det er "praktisk".

Sitter å titter på Japan Racing 5 (JR5) i størrelse 7,5" (foran) og 8,5" (bak) og begge har innpress et35
Vil dette gå klar på begge sider? Tenker da med 215/40 foran og 245/40 bak.
Dette er en bil som ikke står til pynt utenom vinteren, og den kjøres på nordnorske veier, så må ha noe som kan ta litt ujevn vei i samme slengen.
13509030_10153594976542019_6490292807325213999_n (Small).jpg
13509030_10153594976542019_6490292807325213999_n (Small).jpg (100.15 kiB) Vist 11940 ganger
 #454242  av ArildM
 
Kjører 17x8 et 32 + 17x9 et 38 med 215/40/17 + 245/40/17 på H&R senkefjærer.
Subber bak, ikke hørt noe foran.
Ville ha gått for samme foran men 235 bredde bak. Mye utprøvd dimm.

Ikke begynn med jaget om å fylle ut skjermbuene, du blir drit lei av dekk og felg som er for breie og subber etterhvert, det frarøver grunnelementet med en MR2, det å kjøre den hardt :lol: :wink:
 #454246  av lasse
 
Problemet med coilovers på disse bilene er jo nettopp at det blir vanskelig med felger foran, lavt innpress og ikke for breie felger er vel veien og gå, kan ikke sammenlignes med senkefjærer på normale fjærbein, da fjæra bygger lenger ned på høydejusterbart.
Jeg har dessverre ingen gode svar til deg, men du har jo ett sett felger med klaring på nå, så kan du jo måle deg ut ifra de til hva som burde gå, er bredde og innpress på felgen som er det vesentlige, bredde på dekk har ikke så mye å si om du ikke absolutt skal presse på altfor breie dekk på en smal felg så de stikker utenfor felgkanten.
Man kan jo evt klare å jukse det til med å juster camber for å få mer klaring, men man skal jo ikke gå for langt der heller før man får litt funky kjøreegenskaper pg sliter dekk skeivt...
 #454360  av Glenninatoren
 
ArildM skrev:Stemmer for JR5, kule felger til SW20 8)
Ja er mer min stil. Felgene jeg hadde på før var OZ superleggera i 8", og de var mildt sagt nydelige.
Dessverre så hadde de en sprekk og en bulk, og 8" et40 gikk ikke foran med coilovere... Så superturismo ble løsningen "inntil videre", men personlig synes jeg det blir litt mye rallyfelg til en slik bil.

Planen var jo Ultraleggera som erstatning, men med den bredden, boltsirkelen og innpress var det custom og prisen hører hjemme på everest pluss at budsjettet var sprengt for lenge siden.. :(
062-2 (Small).jpg
062-2 (Small).jpg (97.27 kiB) Vist 11882 ganger
 #454364  av ArildM
 
Har ett sett med Work Equip Felger liggende hjemme som bare støver. 7" foran, 8" bak, men bare 16" størrelse. Ligger en del bilder og info i prosjekttråden (Smokey). Fikk tak i spesialtilpassede spacere fra Manton i Sverige, funka veldig bra det :) ET35 foran og bak med spacerne. Kan la de gå billig om du er intr? :)

Ellers så var jo OZ felgene helt nydelige da :)