Makk skrev:Er det bare og sende bilder for editing til deg skjønner jeg? 
Hehe, ja altså vist du absolutt ikke vil, kan eller har mulighet til å redigere, men har bilder i RAW format, så kan du bare sende de til meg så kan jeg nok se hva jeg får til. Men jeg er overhodet ikke noen ekspert, og bruker forsåvidt kun lightroom. Så ingen photoshopping, vertfall ikke enda
Sarlacc skrev:inzane2012 skrev:Her har du resultatet mitt
Kun litt kjapp redigering i Lightroom
gikk kanskje litt overboard med kontrastene, men skitau 
Artig å se
Vi har kanskje ørlite forskjellig smak, men den funker den der 
Ja var derfor jeg ville ha fila så vi kunne sammenligne

PC skjermen min er sikkert ikke av de beste til skikkelig nøyaktig arbeid, og så er jeg jo fargeblind i tillegg, så sliter litt med å se nyanseforskjeller. Ser fint om noe er grønt, blått rødt eller gult f.eks, men begynner å slite litt når det kommer til å skille nyansene fra f.eks blått til lilla. Så jeg prøver å unngå å dille for mye med fargespesifikk redigering, for det kan fort bli litt vel ekstremt for folk med vanlig fargesyn
Nyeste utgave av lightroom har faktisk fått egen HDR funksjon og nå såg jeg, så det hjelper meg litt siden jeg har litt aversjon med å ta fatt på å prøve å lære meg photoshop, så den skal jeg prøve å teste ut litt mer av fremover.
Ellers kan jeg anbefale å sjekke ut youtube videoene til en Serge Ramelli. Han har en masse videoer på youtube, samt om du melder deg på nyhetsfeeden hannes(og orker daglige mails fra siden hannes) så får du tillgang til alle raw filene han bruker i videoene sånn at du kan få prøve deg på bildene han har tatt