TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Morsomme, stilige og idiotiske annonser -trÃ¥den

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #454890  av ArildM

Begge deler? :mrgreen:
Neida, mulig jeg er rar, har kjørt både Camry, dyre BMW, Mercer, alt mulig rart.
På min skala er Priusen helt ypperlig, Executive saken med hvitt skinn ser helt ok ut innvendig, med Cruise control og automat er den perfekt til pendling, og den bruker såvidt drivstoff (0,39 på mila på pendling over 8000km).

Klart det er en billig bil, men det er også sånn jeg ser det en billig og BRA bil 8)

(Tenker forøvrig på Norsksolgt Camry, de nyerere som er hybrid og kun selges i USA(?) har jeg aldri prøvd)
 #454891  av magnesmurf

Hadde en slik gammel traver av en camry for en del år siden, 98 modell. Bortsett fra høyt drivstoffforbuk var det en glimrende bil. Komfortabel og udødlig, men litt traust selvfølgelig. Dog ikke så mye verre en en gammel e-klasse fra samme tidsrom.

Har kjørt litt forskjellig prius, både prius +7 og 2. og 3. generasjon har jeg prøvd. Men synes ikke det kan måle seg i komfort. Setene er for dårlige og det støyer mye inni bilene sammenliknet med camryen. Men kvaliteten er nok tilnærmet lik, da priusen hvertfall lages i japan fortsatt :wink:

Økonomisk er priusen ypperlig, det er ikke camryen, men på de andre områdene, inkludert autofilt, mener jeg at prius stiller svakt. Da er Ct200h vesentlig bedre på det meste, untatt plassmessig. Og er du oppe i IS300h, da kan ikke en prius måle seg på noe annet område enn bagasjeplassen.

Tror du må reise inn til lexus og prøve både CT og IS, så du blir vekket opp fra prius psykosen din :wink:
Faren er jo at det kan blir dyrt :lol:
 #454897  av ArildM

Psykose kan du med rette si :mrgreen: Priusen er vel sånn sett mer på et Corolla nivå, og på mange måter likestilt med en moderne Corolla om du sammenlikner med hva Corollaen var fra 70-90tallet. Enig i det med støynivå, der har den nok litt å hente, ellers er den etter min mening helt kurrant.

Jeg skal våkne opp så snart jeg har fått opp garasjen. Da er det enn så lenge greit å sette av en 10 lapper i mnd til det prosjektet, så slipper jeg å ta opp så mye lån for å få den opp :)

Når den er ferdig vurderes Lexus land STERKT, jeg tilbringer latterlig mye tid i bil, og sånn sett hadde jeg hatt mye mer glede av å selge en MR2 og spytte det inn i en IS hybrid. Tilbringer tross alt 1,5 time hver dag bare i pendling :oops:
 #454898  av Makk

1.5 time? Jammen Lan Marie har jo sagt at vi skal alle sykle og busse nå, det må vel gå kjempebra??

Så ho derre nede i Oslo da jeg var forbi med GT4'en..... Slapp løs alle ponnier og ga kjempebrølet og dumpventil forbi a, håper hu mista sexlysten i 3 måneder av det.
 #454901  av celicat23

Nei nei nei. Lan Marie vil gjøre så alle untatt de rike skal ha råd til å kjøre bil. Det er en forskjell der. Ikke ALLE må dyttes sammen på en buss som kveg på vei til slakt. Nei nei nei. Det er bare de som ikke tjener nok som skal gjemmes unna så eliten skal slippe å måtte bli forstyrret på vei til jobb i luksus bilene sine. Det er hva Lan Marie vil.
 #454902  av ArildM

Så hvis jeg kjører Lexus er jeg en del av Eliten? Fint 8)
Miljøaktivister har null peiling på hva de driver på med. Det hele er i ferd med å bli mer religion enn vitenskap. Det er jo tross alt basert på ideologi, ikke fakta og vitenskap. Se bare på NRK og folkeopplysningen, episoden om økologisk mat er et fint eksempel på dette.

Nei om noe skal FRP/Høyre ha for at de ikke har hevet drivstoffavgiftene og faktisk satset på vei! :wink:
 #454904  av celicat23

Og det mest triste er jo at alt dette er gjort kun for å melke mest mulig penger ut av folk og har null med "miljø" å gjøre. Blir det noen gang gjennomført noe "for miljøet" som gir oss noen goder, som ikke gjør at vi må betale mer til staten? Nei. Det er bare betal mer, gi oss alt, la Stordalen & hora fra østen få kjøre til jobb uten å stå fast i kø for all dritten er plassert på buss for de har ikke råd.

Men, on topic... Lekkert:
http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=81835263
 #454908  av Makk

Det som ser mest forjævlig ut på den bilen der er jo den nederste delen som er mørkfarget, åja, og så er det jo en TT, så lambodører gjør den hverken verre eller bedre :P

Noen må lobotomeres for det der, ellers er det ikke håp for menneskeheten
 #454909  av ArildM

Hei hei hei! La meg bare bytte Priusen litt kjapt i en slik en! :mrgreen: Monterer hengerfeste på den så har jeg Tysk premiumbil på 1-2-3! :D
 #454969  av ArildM

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=83198744
Mulig jeg banner litt i kirka til Mazda entusiastene, men en illsint 13B med Streetport eller hva det nå enn heter, hadde fint kunne vært noe å ta frem når vårsola kikker i bakkene. Bare forsiktig turbomata til en 4-500hk så hadde du hatt morsom bil :wink:
 #454983  av ArildM

Godt mulig begge deler. Men er ikke profilen på kanalen bak helt tullete? Ser ikke slik ut originalt. Tipper det er juksa til på noe vis på denne bilen :wink:
  • 1
  • 175
  • 176
  • 177
  • 178
  • 179
  • 288