
Har en Blacktop selv, og har eid en Silvertop

Blacktop med trakter, eksos, kammer og motorstyring bør vel ligge på 180ish hk, mot 150hk stock?

ArildM skrev:Ikke for det, silvertop er en knallmorsom motor med grom lydBlacktop er det jo noen som har satt inn i e11, blir nok heller en 4age bt eller st i e11'n da 4age motorene er lettere og mindre.
Har en Blacktop selv, og har eid en Silvertop
Blacktop med trakter, eksos, kammer og motorstyring bør vel ligge på 180ish hk, mot 150hk stock?
ArildM skrev:Her er dynopapirer på en stock ish Blacktop:har jo ikke bygd noe enda
http://www.padandwheels.com/mr2/blackto ... /dyno.html
Altså 137whp. En god økning over en 4age med kanskje 125hk på svinghjulet
Å skryte fra seg 200whp på en 20v motor er derimot å ta KRAFTIG i
Makk skrev:Så er det da det evinnelige spørsmålet, hvor mye penger er du villig til og bruke for 50 hester mer? Og når du er der så blir det dobbelt, trippel, quadruppel pris for de neste 20-30-40 hester på en liten sugemotor.Motorsykkel motor var ikke dumt men bt liker vel ikke den ideen...
Vill ide : Motorsykkelmotor på 200 hester![]()
Makk skrev:Jeg har en enda bedre ide, du kan kjøpe min godkjente mr2 turboHvis du gir meg en bedre pris enn det jeg gå for corollaen så er mr2'n solgt
Makk skrev:HahaSleeper er mer min greie altså.
ArildM skrev:Hvis mye effekt er målet er ikke 20v motoren veien å gå. Det er en utrolig digg motor med veldig fin effektkurve, men noen "herjemotor" er det vel egentlig ikke helt? Og som makk sier, å få ut store effekttall med NA trim er DYRTi realiteten er det vel mer sannsynlig at det heller blir en kompressor matet 4age 16v (4agze) også kan det hende jeg "mister" ett større reimhjul og noe annet småsnacks ned i motorrommet etterhvert. 20v er kult men egner seg absolutt ikke til gata. (Fikk beina godt plantet tilbake på jorden i dag etter en større "diskusjon" med meg selv.)![]()
Men om 140-150whp er målet, så bør det gå innenfor ei 50k ++ ramme, ting har en tendens til å bli dyrt uansett hvordan du gjør det