Da har jeg endelig vært å hentet meg en mr2 mk1. Klarte ikke å få den gamle ut av hodet, å da måtte det bare bli
Dette er den som har ligget til salgs her på forumet nå nylig.
Det er en 86 modell HARDTOP (
), som er restaurert i 2003/2004. Den hadde motorhavari i 2004, å har siden stått i garasje. I senere tid er det blitt satt inn en meget gromt bygget 4age, med (for tiden) ukjent antall hester.
Speclisten er som følger:
MOTOR/GIR
- Gems motorstyring
- Jenvey innsug med individuelle gasspjeld (42mm borring)
- Letta svinghjul (ukjent merke, men har en mistanke om TRD)
- TRD stempler 81,15mm diameter
- TRD Stempelringer
- TRD LSD 41301-ae000
- TRD Pluggledninger
- Høy volums olje pumpe
- Competition spec Main crank bearing
- Crankshaft 42mm big end pin diameter
- Connection rods - Superscharged type)
- 2x 45DCOE inlet manifold
- Justerbare kamdrev
- Ny topp (small port late type)
- Clear cam cover
Det er sikkert mer også, men har ikke rukket å sett over alt.
Bilder fra når jeg hentet den i Rud:

Nå har den fått seg plass i garasjen hvor jeg stort sett jobber med den.
Stort sett veldig godt utført jobb med restaureringen, den var hvit, men er nå lakkert rød. Den er fortsatt hvit i Frunk, Trunk og motor-rom.
Innvendig har den svarte og hvite stoler.
Så fort at den "lærbiten" på midtkonsollen måtte bort

Fikk så skaffet meg noe alcantara-lookalike, som fruen brukte til å trekke den opp på nytt med.

Synes dette gjorde seg mye bedre
Så hadde jeg lyst til å prøve å få laget en ekstra del på spoileren bak, noe jeg synes gjør seg ekstremt godt på disse bilene. For de som lurer, så er det en "ny" orignal spoiler på tur fra England
Tenkte først jeg skulle ordne den med Plexi-glass, startet ivei med det (ingen bilder dessverre). Den var ikke så samarbeidsvillig når det kom til å bøye den, så den gikk på dunken.
Skaffet meg så en Lexan plate, som en venn bøyde til, for meg. Dette funket veldig mye bedre, da den flexer mye mer.
Etter litt tips fra Holger og Aspen, ble til at jeg festet flippen med rutelim og opelskruer på undersiden.

Skal få lakkert den biten hvor limet vises, i svart.
Jeg ønsket også å få litt justering og oppstramming i toppen av flippen, så da skaffet jeg meg vantebolter fra biltema, å satte igang.

Etter en velfortjent vask, så ser det slik ut

Etter litt småtesting av sikt ut bakrute osv, så vurderer jeg å legge på en tynn stripe med svart rundt hele flippen, for å få den litt mer fram, hva tror dere? Prøvde å markere opp med el-tape.(Her har jeg også fått rundet av kantene på flippen)

Det er godt mulig jeg endrer på designet, etterhvert som jeg har fått kjørt bilen i litt fart osv. Kan se ut til at den er anelse for høy på enkelte bilder, men det får tiden vise
Da jeg oppretter tråden først i dag, så ble det en stor oppdatering med en gang, men kommer flere oppdateringer etterhvert som jeg holder på.
Idag har jeg (glemte bilder
) :
- Fjernet de utrolige fæle ekstrelysene foran.
- Fått skrudd på plass luftinntak på høyre side (manglet en skrue)
- Montert Sparco ratt

- Rundet av kantene på flippen
Det var det for ikveld

Dette er den som har ligget til salgs her på forumet nå nylig.
Det er en 86 modell HARDTOP (

Speclisten er som følger:
MOTOR/GIR
- Gems motorstyring
- Jenvey innsug med individuelle gasspjeld (42mm borring)
- Letta svinghjul (ukjent merke, men har en mistanke om TRD)
- TRD stempler 81,15mm diameter
- TRD Stempelringer
- TRD LSD 41301-ae000
- TRD Pluggledninger
- Høy volums olje pumpe
- Competition spec Main crank bearing
- Crankshaft 42mm big end pin diameter
- Connection rods - Superscharged type)
- 2x 45DCOE inlet manifold
- Justerbare kamdrev
- Ny topp (small port late type)
- Clear cam cover
Det er sikkert mer også, men har ikke rukket å sett over alt.
Bilder fra når jeg hentet den i Rud:

Nå har den fått seg plass i garasjen hvor jeg stort sett jobber med den.
Stort sett veldig godt utført jobb med restaureringen, den var hvit, men er nå lakkert rød. Den er fortsatt hvit i Frunk, Trunk og motor-rom.
Innvendig har den svarte og hvite stoler.
Så fort at den "lærbiten" på midtkonsollen måtte bort

Fikk så skaffet meg noe alcantara-lookalike, som fruen brukte til å trekke den opp på nytt med.

Synes dette gjorde seg mye bedre

Så hadde jeg lyst til å prøve å få laget en ekstra del på spoileren bak, noe jeg synes gjør seg ekstremt godt på disse bilene. For de som lurer, så er det en "ny" orignal spoiler på tur fra England

Tenkte først jeg skulle ordne den med Plexi-glass, startet ivei med det (ingen bilder dessverre). Den var ikke så samarbeidsvillig når det kom til å bøye den, så den gikk på dunken.
Skaffet meg så en Lexan plate, som en venn bøyde til, for meg. Dette funket veldig mye bedre, da den flexer mye mer.
Etter litt tips fra Holger og Aspen, ble til at jeg festet flippen med rutelim og opelskruer på undersiden.

Skal få lakkert den biten hvor limet vises, i svart.
Jeg ønsket også å få litt justering og oppstramming i toppen av flippen, så da skaffet jeg meg vantebolter fra biltema, å satte igang.

Etter en velfortjent vask, så ser det slik ut

Etter litt småtesting av sikt ut bakrute osv, så vurderer jeg å legge på en tynn stripe med svart rundt hele flippen, for å få den litt mer fram, hva tror dere? Prøvde å markere opp med el-tape.(Her har jeg også fått rundet av kantene på flippen)

Det er godt mulig jeg endrer på designet, etterhvert som jeg har fått kjørt bilen i litt fart osv. Kan se ut til at den er anelse for høy på enkelte bilder, men det får tiden vise

Da jeg oppretter tråden først i dag, så ble det en stor oppdatering med en gang, men kommer flere oppdateringer etterhvert som jeg holder på.
Idag har jeg (glemte bilder

- Fjernet de utrolige fæle ekstrelysene foran.
- Fått skrudd på plass luftinntak på høyre side (manglet en skrue)
- Montert Sparco ratt

- Rundet av kantene på flippen
Det var det for ikveld

#ToyGarage
- 86 Toyota Mr2 mk1
- 97 Toyota Carmy 2.2
Mine x-er: - 86 Toyota Mr2 Mk1 - 81 Toyota Carina TA60 - 82 Toyota Corolla KE70 stasj - 79 Toyota Corolla KE70 4dør - 91 Nissan 200sx s13
- 86 Toyota Mr2 mk1
- 97 Toyota Carmy 2.2
Mine x-er: - 86 Toyota Mr2 Mk1 - 81 Toyota Carina TA60 - 82 Toyota Corolla KE70 stasj - 79 Toyota Corolla KE70 4dør - 91 Nissan 200sx s13