Det drar seg til. Motor og gir er satt inn. Har visning til toyota onsdag 28 juni og biltilsynet fredag 30. Har fått satt strøm på bilen og det ble litt feilsøking med og få alt elektriske til og fungere. Hadde koblet litt feil på lysene og h blinklys lyste hele tiden. iogmed at usa biler ikke har blink i skjermen, så hadde jeg koblet meg inn på markeringslyset som sitter i fangeren. Dette var en smal sak og ordne.
Det som ble en ganske stor jobb var at jeg ikke fikk startet ecu'n. Dette merket jeg først ved at bensinpumpen ikke startet. begynte og feilsøke og fant ut at jeg brente sikringen til tenningstrøm til ecu'n vær gang jeg vridde om tenningen. Målte jord på sikringen og kom fram til at det måtte være en kortslutningen på den kretsen. Denne ledningen går bak dash og varmeapparat

så da var det bare og rive dashbord osv. fant ingen brudd eller at den lå på jord. ''hva faen?'' men etter alt var koblet fra, så målte jeg ikke jord på sikringen. Da var det bare og begynne og koble inn og måle sikringen for hvert stikk jeg satte inn. Bingo!! ecun til abs'n var feilen. jeg hadde brukt jdm abs ecun og dette var feilen. i hode mitt måtte jeg bruke alle hjerner fra jdm bilen når jeg bruker jdm hoved ecu. dette viste seg og ikke stemme, for i teorien har jeg ett us chassis bare med jdm motor. problem solved.
neste problem.. ingen bremselys eller ryggelys bak. Dette tok jeg kjapt. Bytte styringsboksen til lysene med US boksen og alt funket som normalt.
så ett problm jeg løste fort men egentlig ikke skjønner så mye av

horne funket før jeg rev ut dashbordet men ikke etterpå. samme runde. sjekke sikringer og relle. alt tip top. så slo det meg en tanke om at jeg hadde en jordingsfeil, så kansje hornet manglet jord. Bam! hornet var ikke jordet i chassiet etter alt har blitt lakkert.
Neste problem. servoslanger. H styrt servoslanger er selvfølgelig mye lengere enn V styrt. Smal sak dette, få laget nye på TESS. glem det. inni servoslangen er det en strup (tvinnet stål slange) for og senke hastigheten på oljen for å vistokk ikke få risting i ratte og sprenge tannstanga ifølge TESS. Kan faktisk stemme, for har hørt om folk som har bygget om. Kjøpt overhalt tannstang, fått laget slanger og fått lekkasje på tannstanga etter kort tid og ment tannstanga har vært dårlig overhalt. Ikke noe jeg vet men en liten teori,
ringer toyota for og bestille orginal on tenker at to slanger med ett rør umulig kan koste all verden. Så feil kan man ta. 7900,- etter rabatt. Fuck det! USA blir løsningen. 550 pluss frakt
Det er den jeg venter på nå fær jeg kan fyre bilen. i mellomtiden kan jeg bare pusle og sette sammen det sisste.
stygg avluting på leppen.
fikse fikse
Når jeg først skulle ut med det gamle dashbordet var det en fin mulighet til og sette inn det nye =)
Nytt dash,midtkonsol,airbag deksel og ny lakkerte dash panel i facelift fargen. ser ganske strøken ut =)
Motor inn. har montert sammen det meste i motorrom nå, men her er bare motorn på plass.
Panser lakkert,montert og tilpasset.
Ligger litt etter bildemessig, men girboks er inn, luftet clutch, mellomaksling og eksos er montert
