TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Planer om kjøp av MR2 mk1

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #45638  av bjirn

Har fått en Mr2 Mk1 for hånd.

Rød mr2 med targatak, ikke noe rust som jeg kunne se, gått 195 000 km og nye bremser...

Hva bør jeg se på før jeg kjøper bilen?

Det er en 86-modell, er 45 000 en upris?

Edit: Dvs, utseendemessig er den så og si prikk lik Amund sin før han begynte å modifisiere :D

#45654  av spkstrp

86 modell med targa tak? viste ikke at det eksisterte... trodde dette kom i 87. Har du søkt på nettet etter lignende biler? er vell vanskelig iom at det er få med targa. Men det er jo grenser for hvor mye mer man vil betale for en mk1 selv om det er en targa (finner kanskje substitutter)
Edit: rust er forresten lett å skjule ...

#45662  av MRQuoc

som du kan se .. hehe .. ja , som jeg også kunne se .. hvor langt ned kunne du bøye deg for å se under bilen da ? ... hint hint .. BUKK!

45k ville jeg gitt om den var strøken .. jeg ga enda mer .. og den var ikke helt strøken .. i ettertid .. nei faen den var bare vræl !

men jeg har blitt glad i den .. jah man kan elske dem inn i evigheten
;)

aldri hør på meg .. :]

men sjekk hjulbuene , innenfra koffertrommet bak .. der skal du se klart skille om det har blitt byttet , og har det startet litt der så , kommer'n raskt .. spesielt om vinteren .. ! ellers er rust på A-stolpen og ned til kanalen en "vanlig" sted å ha rust .. ellers kan taket lekke litt .. og vinduheisene burde fungere skikkelig :P .. midtkonsollen skal faen ikke være laus ;]
og det ikke skal være sinnsyke ventiltikke-lyder .. bare litt ;]
motoren kan være byttet , og telleren kan være skrudd tilbake .. :] som jan erik sa i en annen tråd .. "det er litt rart å tenke på den tiden jeg letet etter MK1 , da var kmstanden 170k , og det var jo 5-6 år siden " eller noe i det ordvalget der ;]

ellers er den fin .. mhm .. sjarm med tidløs design fra 80tallet ..

til lykke med valget

#45678  av Phantom3D

Jeg ga 45000 for min. Den virker da fortsatt strøken. Noe rust (Overflate rust) Men det tas på Torsdag. Fikk med sommer\vinter (Kule felger på begge) Den har vissnok gått bare 135000 (Og det kan dokumenteres) Fikk også med stor service (Byttet bremser mm)

Andre ting du bør se etter er om femtegiret hoppet ut noen ganger og skjekke synkronringene (Høytturtall 1-2 2-1 2-3 3-2 gir)
Den du ser på er vel ikke den fra fredrikstad? Så på en med targa derfra..

#45717  av MRQuoc

Phantom3D skrev:Jeg ga 45000 for min. Den virker da fortsatt strøken. Noe rust (Overflate rust) Men det tas på Torsdag. Fikk med sommer\vinter (Kule felger på begge) Den har vissnok gått bare 135000 (Og det kan dokumenteres) Fikk også med stor service (Byttet bremser mm)

Andre ting du bør se etter er om femtegiret hoppet ut noen ganger og skjekke synkronringene (Høytturtall 1-2 2-1 2-3 3-2 gir)
svart ? og i US-spec ? :]

#45769  av Phantom3D

Rød, med ettersatt celicamotor

#45776  av bjirn

MRQ skrev:
Phantom3D skrev:Jeg ga 45000 for min. Den virker da fortsatt strøken. Noe rust (Overflate rust) Men det tas på Torsdag. Fikk med sommer\vinter (Kule felger på begge) Den har vissnok gått bare 135000 (Og det kan dokumenteres) Fikk også med stor service (Byttet bremser mm)

svart ? og i US-spec ? :]
Den kjører i Knarvik og Gulen :P Er søsteren til damen sin... Importert i 2000 eller.no

Den er forøvrig 87-modell ja...

#45780  av Phantom3D

Ok, hadde det vært den fra fredrikstad hadde jeg holdt meg unna. Ferdigvraka Mk1 til 49000.
Skjekk på Autodb nå, er 3-4 MR2mk1er til 50000. Ser lekre ut hele gjengen, fete felger og noen er småtrimmet..

#45782  av bjirn

De er vel med takluke? Syns de er fæle jeg... Likte overhodet ikke mk1 før jeg så Amund sin... Syns targa er et must på mk1ene...

#45787  av bose

bjirn skrev:De er vel med takluke? Syns de er fæle jeg....
bose slaps bjirn araound with a big large trout :P

#45798  av bjirn

bose skrev:
Hehe, noe sier meg at du har med takluke, og IKKE er enig :)

Smaken er som baken, delt :)

#45821  av bose

bjirn skrev:
bose skrev:
Hehe, noe sier meg at du har med takluke, og IKKE er enig :)

Smaken er som baken, delt :)
10 poeng til deg ;)

#45831  av Phantom3D

Må hive meg på der altså. Takluke her også! Ser ikke helt den enorme forskjellen da begge har "hull i taket". Men takluken er sansynligvis tettere, så det så!!!!

#45887  av bose

Og targa bilene veier noen kg for mye,

#46047  av Anders gullstein

Helt enig med det der takluke/targa greia. Det er ikke store forskjellen i størrelse å "luftehullet" på de to typene. Dessuten kan man sette takluka i vippe posisjon også taes den av og legges i fremre bagasjerom på samme vis som et targa tak.

Den største sykdommen til mk1 MR2ene er nok rust på de typiske plassene. Men dette er da tross alt en gammel sportsbil som kan ha blitt mishandlet. prøvde en svart/sølv farget mk1 i Tr.heim for ett par år siden og den var helt ferdig på alle områder. Så sjekk motor og girkasse.

For ett strøkent eksemplar, kan man betale opp mot 60 000 kr. Så du bør få en fin en for 45 000 kr. Må innrømme at jeg er litt skeptisk når jeg hører om motorbytte.