ArildM skrev:Alle moderne motorer bruker vel MAP sensor?
Som såvidt jeg skjønner er bedre en både MAF og AFM?
Genialt med PNP kit uansett 
Kjip video
9 minutt med snakk om hvor mye bedre bilen er, 5 sekunder hvor han kjører motoren opp til 3500 rpm 
De aller fleste moderne motorer benytter seg av luftmassemåler (AFM)
Det er det som gir mest nøyaktig avlesing av hvor mye luft som passerer, siden den måler molekyler. Den kompanserer da for tynnere luft osv.
2gr benytter løsningen med luftmassemåler hvertfall, og det gjorde de fleste biler jeg skrudde på når jeg mekaniker for 15 år siden.
Nå har ikke jeg veldig greie på beams, men at den motoren benytter den gamle luftmengdemåleren synes jeg er rart, siden den forsvant fra de fleste motorer på begynnelsen av 90 tallet. Det er tross alt noe som kom på 70 tallet, og som gir en temmelig unøyaktig avlesning, sammenliknet med både MAP og AFM.
Vet at link ecu til 3sgte rev2 motoren kommer med AFM sensor for å eliminere MAF sensoren.
Ingen er tøffere enn toget! Hilsen lokføreren
1995 Mr2 Gti.
2014 Lexus IS 300h F-sport.