ArildM skrev:Tror du har rett, har spekulert litt på det samme selv, men bellhousing er trolig en del av dsg kassen 
Spørsmålet er bare hvordan du skal få den til å passe på en 4a eller 2gr blokk
Er jo mulig du kan ta av den eksisterende bellhosingen og lage en custom en, eller modifisere den eksisterende?
Må finnes løsninger 
Med de målene er jeg sikker på at det vil fungere og er plass for alt sammen.
DSG-kassen inkl. dual mass svinghjul er 34 cm.
SÃ¥ trenger bare en 2 cm tykk aluplate som rommer adapterplaten som kobler 4A blokken til DQ250-kassen samt adapteren som kobler veiv til svinghjulet.
Bruker man et ekstremt lettet svinghjul som dette:
1390550_235128539982003_1741495233_n.jpg (65.87 kiB) Vist 988 ganger
http://ttvracing.com/products/?manufact ... =flywheels
...så har man starteren på plass og første del av adapteren.
SÃ¥ bruker man de skruehullene som er til clutchen til selve adapteren
Problem solved! BÃ¥de med svinghjul, girkasse, starter og hele drivlinjen!
Monteringsanvisningen vil da bli:
* Montere adapterplate bellhousing
* Montere hyperlettet svinghjul
* Montere adapter tilpasset bolter dual mass svinghjul
* Montere dual mass svinghjul
Da ser det slik ut:
t_659.png (1.16 MiB) Vist 984 ganger
Edit: Det ser nesten ut som man har nok masse i racingsvinghjulet til å lage skruehullene direkte i det.
Og så montere DSG-svinghjulet direkte på det svinghjulet. Altså ingen adapter nødvendig! Selve racingsvinghjulet hadde vært nok. Og i verste fall, bruke et litt tyngre svinghjul som har nok masse til å lage gjengede hull direkte i det.
Da vil det "originale" svinghjulet både bli startkrans og adapter i ett.
67 Kadett Coupe - 72 Ascona A - 72 Mercedes 220 - 76 Escort RS 1600 - 84 Peugeot 205 GTI - 86 Peugeot 205 GTI - 86 Toyota MR2
86 Citroen CX 25D - 90 Citroen CX 25TRD - 96 Escort - 99 VW Passat TDI - 86 Toyota MR2 - 2006 VW Passat TDI - 86 Toyota MR2