TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Slitt dekk pÃ¥ ene siden

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #46169  av Dalan
 
Hva kan det være når f.eks. bare det ene dekket er slitt på siden?
Bilen det stod på nå hadde det på venstre bakhjul, slitt på innsiden.
Var akkurat det samme på ene sommerdekket..

Noen som vet hva det kan komme av? :?

 #46180  av CelicaTurbo
 
normalt vil MR2 slite dekk fortest på innsiden men det bør ikke være forskjell mellom dem.. det tyder på at du bør ta bilen til en hjulstillingskontroll..

 #46183  av Dalan
 
CelicaTurbo skrev:normalt vil MR2 slite dekk fortest på innsiden men det bør ikke være forskjell mellom dem.. det tyder på at du bør ta bilen til en hjulstillingskontroll..
Det var det som var litt rart, det var bare på den ene siden..
Jepp, er vel best å få den på en hjulstillingskontroll da
Prutningsmonn :D

-edit- Mye koster en hjulstillingskontroll a?
Sist redigert av Dalan den 21 mai 2004 10:21, redigert 1 gang totalt.

 #46186  av Mr2 Mk2
 
regner med det er Camberen som er feil.Kan jo også være for mye negativ toe på ene siden,men det er vel heller tvilsomt.

 #46208  av turboman
 
Dalan skrev:

-edit- Mye koster en hjulstillingskontroll a?

Hørte på Toyota her om dagen, de skulle ha 1.500,- for en 4-hjulskontroll...

Varierer sikkert ifra sjappe til sjappe, men ligger sikkert rundt der ett sted.

 #46209  av Dalan
 
turboman skrev:
Dalan skrev:

-edit- Mye koster en hjulstillingskontroll a?

Hørte på Toyota her om dagen, de skulle ha 1.500,- for en 4-hjulskontroll...

Varierer sikkert ifra sjappe til sjappe, men ligger sikkert rundt der ett sted.
Okay, det er såpass ja..

Når man tar en sånn kontroll, så ordner de opp alt og det blir fryd og gammen og alt er bra igjen?

 #46216  av Mr2 Mk2
 
Dalan skrev:
turboman skrev:
Dalan skrev: Når man tar en sånn kontroll, så ordner de opp alt og det blir fryd og gammen og alt er bra igjen?
jaja :) så sant det lar seg fikse da,men på mr2 kan man stille de fleste vinkler.Er nok bare en bagatell :)

 #46226  av turboman
 
Sikkert bare en bagatell, ja.. men, er viktig at det ikke er noe slark i hverken hjuloppheng, eller i styringsstag eller noe, dersom de skal kunne justere hjulene helt korrekt.


Så, kan kanksje lett bli dyrere, om de finner noe slark noe steder.... men, da blir det sikkert bra etterpå også!

:)

 #46241  av Dalan
 
hmm, kanskje det er en idè å senke før man har den på en hjulstillingskontroll da, om man likevel må\har tenkt til å gjøre begge deler.. ;)

må hvertfall få fratrekk i pris ved kjøp av bil pga det da :)

 #46250  av chris
 
Her på Støren kostet en firehjulskontroll inkl justering 700 kroner. inkl mva.