ArildM skrev:Kan jo være "lobe seperation angle" også?
Men er vel ofte at "internett fakta" ikke alltid er 100% etter fasiten
Noen som vet om det er noe å hente på å trikse med registerreima på 3.gen motor?
Som Makk sier kan man vel jukse med en tann på eksos-siden på org 2.gen for å hente inn litt effekt?
Utrolig digg prosjekt, og skjønner defintivt det du mener med at man knytter bånd til en slik bil. Det er vel selve "sjelen" i det å holde på med bil for veldig veldig mange. Noen kjøper seg kanskje en Lambo/Ferrari og har den til pynt i garasjen, men det er i mitt hode på grensen til å være noe helt annet enn å være bilentusiast. Da er du mer kjøreentusiast
Lakkeringen ser forresten super ut såvidt jeg kan se 
Lite å hente på å gjør det på originale kamakslinger, du må droppe gen 2 GE akslinger i en gen 2 eller 3 GTE topp for at det skal virke, (mest å hente på gen 2) forskjellen mellom NA og Turbo er veldig stor på eksos siden, spesielt på gen 2 om du ser på tabellen, og skal du tune originale kammer blir en tann bort for mye, bruk justerbare drev, 8 grader ref ATS racing.
En mann du kan få det bekreftet av heter Håland, han med 2x 5SGTE i en starlet

Han forteller at en tann tilbake er tilnærmet perfekt retardering på akkurat de kamakslingene.
ATS Racing hentet ut 50 hjulhester fra en trimmet turbo bare på å justere kamakslinger med drevene dem lager i stål, han hadde riktignok hks 264 kammer i, men om du ser på diverse dynopapirer dem legger ut, mer løft og duration, mer power, dem justerte 8 grader retard på original eksoskam, der var veldig mye å hente på bare det.
Ikke prøv uten sprut, original hjerne går bananas, jeg har prøvd med original gen 3 hjerne i min med gen 2 GE kammer og bilen ville ikke dra i det hele tatt under boost, med en gang Apexi FC'en ble satt inn, bare med et helt stock map uten boost solenoid heller, så dro den som hakka møkk.
Jeg hadde dog kjøpt stage 1 kammer om jeg skulle skifte mine, men nå fikk jeg jo kjøpt bilen der noen allerede hadde smettet nedi disse GE kammene da, gratis oppgradering om ikke annet, mer flow.
Uansett, flotte bilder, keep them coming