ArildM skrev:IQn daua ikke, den ble bare sinna
Jeg sier, hvorfor ikke
Er så mange ting innenfor bil folk skal proklamere "nei dette går ikke", "nei slik kan du ikke gjøre", men har du lyst har du definitivt lov imho 
Hehe, jepp. tror det er vanskelig å gjennomføre en clean eller elegant look på en IQ, uansett.
Synes nesten det var passende
I november 2018, ble bilen eu godkjent.
Måtte fjerne sotsprayen på baklyktene og ordne bremser foran.
Bremseskiver og bremseklosser foran ble byttet, samt bilen fikk fire nye piggfridekk samtidig.
Nå er bilen vært inne til EU kontroll på nytt.
Fikk mangel på fjernlys høyre foran, ett skiltlys og bremser bak.
Så litt på lysfeilene igår. ett spjeld /klaff inne i lykta slår ikke inn. selv om spenninger er korrekte.
Måtte montere tilbake den gamle lykta som har ett knekt feste. må bestille ny.
gmk 14 tom.jpg (127.81 kiB) Vist 1764 ganger
Skiltlys ble også bytta, her sto det ebay t10 led pærer.
den ene pæra hadde 5 av 24 fungerende dioder. den andre hadde kun 3 blinkende dioder.
Det gode med slike ebay pærer er at de koster nesten ingen ting. så jeg hadde et lite lass liggende.
Her kan man også se at sotsprayen bak er fjernet:
baklys.jpg (196.68 kiB) Vist 1764 ganger
test sete.jpg (188.59 kiB) Vist 1764 ganger
Åja, Bilen har nå personlige bilskilt
Bremser bestillt igår, en annen ting jeg bestillte var denne:
Lykt måtte byttes på nytt fjernlys.jpg (287.26 kiB) Vist 1764 ganger
Denne skjermen vil bli gigantisk i bilen.
mer info:
https://gmktec.com/products/xpanel-14-i ... en-monitor
Vil ofre min gamle Samsung S8 som skal styre dette. enkelt og oppgradere
Fant ut at det ikke fantes nettbrett eller androidenheter som var raske og med skjerm i denne størrelse (med unntak av de nyeste toppmodellene på 13,3 tom. som koster over 10.000kr.
I tilegg vil denne løsningen bli meget fin lett og slank da den ikke inneholder all elektronikk som ett vanlig nettbrett.
Gjorde også en prøvemontering av ett alternativt bilsete, samt div. målinger igår:
skiltlys fixet.jpg (164.04 kiB) Vist 1764 ganger
Denne bøttestolen var bredere enn komfortsetene fra min bmw 5 serie. Er optimistisk på porsche løsningen